Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Xbox Live + Evo-X

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post Xbox Live + Evo-X

    En fundering, är det inte rimligt att anta att Xbox Live kommer skriva över Xboxens dashboard med en ny uppdaterad dashboard som implementerar Live-tjänster...? I så fall så kommer det bli problem för oss som har skrivit över original-dashboarden med Evo-X.
    (Jag och de flesta andra har iofs en backup på original-dashboarden som vi kan installera innan vi dunkar in Live.)

    En tanke som motsäger mitt resonemang är att MS hävdar att man ska kunna ta med sig sin Live-profil på ett minneskort till en kompis som inte har Live. (men har en Xbox kopplad till Internet). I så fall så skulle det krävas att all Live-funktionalitet antingen redan fanns i dashboarden (I vilket fall någon borde sett den i en hexeditor vid det här laget), eller att ingen Live-funktionalitet behövs i dashboarden (Dvs att den bara finns i OS-kärnan, eller bara behövs då man registrera sin Gamertag.)

    Jag har blandat mycket olika begrepp, och mixat ihop funktionalitet och gränssnitt tillräckligt många gånger för att irritera någon pedant, men jag hoppas ni förstår hur jag menar!

    Vad tror ni?
    ...Xbox...4HK...RGB...DD 5.1...57 tum widescreen...Halo...Rallisport...DOA3...Spiderman. ..Crasch Bandicoot...PGR...Yeah!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Spelar givetvis ingen roll då uppdateringen isåfall antagligen skulle skriva över EVO-X dashboarden (vilken man installerar genom att flytta undan original dashboard och spara evo-x xbe'n med samma filnamn som dashboarden normalt har.

    Bara att byta namn på den nya dashboarden och kopiera in evo-x igen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Xbox chips Live on borrowed time
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 00:04
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •