Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    Sweden
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Question Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?

    Jahapp. Jag har precis fått in ett neo 2.2 och en AR2 2.02. Det är första gången jag testar en backup över huvud taget. Nu undrar jag, hur gör man. Jag har försökt med EA metod, och lite andra metoder. Men det som händer för mig är följande:
    Jag håller in reset hela tiden, väljer start game, without codes, och släpper reset, byter skiva, nu så fort trayen åker in så låser sig rutmönstret som scrollar i bakgrundsmenyn och inget händer sedan, jag har prövat att trycka X vid alla tänkbara tillfällen, men det bara stannar vad jag än gör. Vad gör jag för fel? Jag menar det kan väl inte vara skivan det är fel på när menyn låser sig så fort trayen åker in? Nåväl, backupen jag försöker köra är en dvd-rip 74 minuters verbatim skiva.


  2. #2
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    152
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Anthor64:
    <strong>Jahapp. Jag har precis fått in ett neo 2.2 och en AR2 2.02. Det är första gången jag testar en backup över huvud taget. Nu undrar jag, hur gör man. Jag har försökt med EA metod, och lite andra metoder. Men det som händer för mig är följande:
    Jag håller in reset hela tiden, väljer start game, without codes, och släpper reset, byter skiva, nu så fort trayen åker in så låser sig rutmönstret som scrollar i bakgrundsmenyn och inget händer sedan, jag har prövat att trycka X vid alla tänkbara tillfällen, men det bara stannar vad jag än gör. Vad gör jag för fel? Jag menar det kan väl inte vara skivan det är fel på när menyn låser sig så fort trayen åker in? Nåväl, backupen jag försöker köra är en dvd-rip 74 minuters verbatim skiva.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hej! vilka brännar program har du?
    och ibland får man inte hålla power knappen intryckt utan du startar då ar2 som vanligt och startar utan koder.
    hör om det inte hjälper
    mvh Daniel
    daniel_e53@hotmail.com

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    Jag släpper resetknappen när menyn med "start game" kommer fram,(tray kommer ut) väljer start game, utan koder (trayen går in igen med AR-skivan) när sen "please insert game" eller vad det nu står kommer fram, trycker jag ut trayen med eject samtidigt som jag håller inne X-et tills texten tonar bort, byter skiva och trycker till trayen (inte med eject-knappen) så att den går in. Detta fungerar 9 av 10 ggr. Jag har en gammal V3 med neo2.0 och AR2 v1.3, men vem vet det funkar kanske på nyare versioner oxå.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. 1.1 Grundläggande info om Evolution-X och modifikation av XBOX
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-20, 20:05
  4. Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?
    By Anthor64 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-01, 17:59
  5. Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?
    By Anthor64 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-30, 11:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •