Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: X-ecuter eller OpenXbox eller båda?

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    86
    Respekt
    22

    Post X-ecuter eller OpenXbox eller båda?

    Hansi, kommer du att plocka in något av dessa chip överhuvudtaget och när tänker du beställa dessa i sådana fall? Kan var intressant att veta om man vill få tag i ett så snabbt som möjligt. Om du tar in dem så kommer jag att beställa ett annars får jag väl fixa det på egen väg...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    xecuter är förbokat och jag skall skicka pengar om ett par dagar.

    Openxbox kommer vi antagligen ta in, men ingenting är klart ännu.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    93
    Respekt
    22

    Post

    Det här med en lödningspunkt på X-ecuter chippet, vad menas med det?, Hansi du snackade om att det inte bara var en punkt att löda eller ngt... Och så undrar jag om X-ecuter är flashable?

    <small>[ 16 July 2002, 10:25: Meddelandet redigerat av: ogge ]</small>

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det borde vara 9 lödpunkter varav 1 kabel och 8 hål i chippet som man löder rakt igenom.

    Jag är ganska säker på att det inte går att flasha om xecuter.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    86
    Respekt
    22

    Post

    Vad kommer du ta för chipen? Kommer det vara möjligt att förbeställa av er.

  6. #6
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Norrland
    Inlägg
    48
    Respekt
    22

    Question

    Vad kommer priset för en basenhet komplett med x-ecuter installerat att kosta? Är detta ett bättre alternativ än att få bioset flashat?
    Ev'rybody's in despair,
    Ev'ry girl and boy
    But when Quinn the Eskimo gets here,
    Ev'rybody's gonna jump for joy.
    Come all without, come all within,
    You'll not see nothing like the mighty Quinn.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Sluta tjata om priser, det kommer synas på hemsidan när det är bestämt.

    Jag tycker det är bäst att flasha bios, då kan man när som helst flasha om. Och så är det inga nya komponenter monterade som kan få för sig att strula :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Post

    Tja Hansi,
    well, jag vet attt jag aldrig skulle flasha om orginalbioset. Man vet aldrig om det kommer finnas nån slags BIOS check på Xbox LIVE i framtiden. Bara min åsikt då

Liknande diskussioner

  1. X-Ecuter eller OpenXBOX
    By Nitro[SAD] in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-14, 14:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •