Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Fråga angående X-ecuter & Enigmah

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Post Fråga angående X-ecuter & Enigmah

Hej,

Såg att ni skulle börja sälja x-ecuter. Eftersom den sätts på LPC-porten (verkar det som iaf) så måste den ju innehålla en kopia av bioset och eftersom dom knappast lär ha skrivet ett nytt bios (utan använt evox 2.2) så innehåller det copyright-skyddad kod från microsoft. Hur ställer ni er till det? Såg även att ni uppgraderar och lägger in evox/xtender i biosen på Xboxet och det är är ju samma sak där?

Sen en annan sak, jag har ett enigmah installerat i mitt Xbox och tänkte installera strömbrytare så jag kan slå av/på det, har ni några tips på strömbrytare som passar?

mvh

Jim

<small>[ 18 July 2002, 07:44: Meddelandet redigerat av: ozzy ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi gillar inte alls att det måste vara en full bios på lpc-chippen. Men eftersom man måste ha en xbox med ett originalbios - vilket disablas - kommer ju det nya bioset vara en backup som patchats. Så det är en rejäl gråzon...

Du kan använda vilken strömbrytare som helst. Du måste bryta två kablar, så antingen två strömbrytare eller en med 2 "kanaler"
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Men rent logiskt så säljer ni alltså då en patchad backup? Om jag skulle komma in och visa att jag har t.ex DOA3 orginal skulle ni då sälja mig en patchad backup av det? Det är ju egentligen samma sak.

Tack för svaret angående strömbrytare, det finns alltså brytare som man kan koppla in 2 kanaler på? Otroligt smidigt isåfall så man slipper 2st separata brytare.

/Jim

<small>[ 18 July 2002, 08:25: Meddelandet redigerat av: ozzy ]</small>

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Väntar fortfarande på svar?
    Eller är det för känsligt att erkänna att ni säljer istortsett piratkopior? Eller hur ser ni på det?

/Jim

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

???

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag har ingenting att tillägga utöver det jag skrev i min första kommentar. Vi erbjuder inte någon service att göra backupkopior av spel åt våra kunder, det verkar dom klara bra på egen hand.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Ok, ni säljer inte backupade spel, men backupade copyrightskyddade bios-kretsar. ok då vet man, tack för svaret.

/Jim

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

Hur långt kvar är det tills x-ecuter och/eller openxbox chippen finns inne? Vet att det är mycke tjat om detta, men vill ju så gärna ha ett av dom!

Liknande diskussioner

1. XBOX Multi-X chip ENIGMAH
    By palten2000 in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-08-23, 22:16
  2. Fråga angående modifiering av ps2:a
    By Robson in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-04-29, 19:28
  3. Neo 2.2 FRÅGA!
    By mansnet in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 15:46
  4. Fråga angående NEO 2.2!
    By link82 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP