Visar resultat 1 till 19 av 19

Diskussion: X-box

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23

Question X-box

Har nu länge funderat på att köpa en X-box och nu tycker jag att det finns chip och d.y.l. så att man kan komma undan hyfsat billigt..

Nu är det så att jag undrar vilket chip man ska sätta in o.s.v. Har läst lite om det här Evo-X och det verkar mkt intressant om man kan byta sin HD.

Hur är det annars med att göra backuper av X-box spelen??

Är det så här att man måste plocka ut chipet om man ska flasha BIOS:et med Evo-X, tycker det verkar bökigt eftersom jag inte är överdivet bra på att löda och så här?..

Tacksam för svar!!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du vill kunna byta HD så rekommenderar jag att du låter oss flasha din XBOX med EVO-X istället för att montera något chip.

Då fixar vi även byglingarna så att du kan flasha om bios själv med evo-x om du vill testa nya biosar i framtiden.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Respekt
    24

Wink

Hej finns det någonstans man kan läsa sig till
    var man ska göra byglingarna för att få möjligheten att testa nya biosar i framtiden?

<small>[ 10 July 2002, 15:40: Meddelandet redigerat av: patte ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag kommer scanna och lägga upp bilder på det snart. De bilder som finns på nätet just nu är extremt otydliga.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23

Okej Hansi, du menar att jag skulle lämna hela X-boxen till er så fixar ni biosen utan chip och sådant? Låter bra.. bara det att jag bor i Malmö och är lite skeptisk till att skicka runt boxen... Är det svårt att göra denna procedur själv? Vad behöver man?

Men om man flashar bios går det då att sätta tillbaka MS orginal bios, ifall det eventuellt skulle dyka upp problem t.ex. vid internet-spel att den kan känna av att jag har ett icke verifierat bios?

Kan man sätta i vilken HD som helst eller finns det begränsningar?? på rpm och kapacitet??

Tack för svar!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Se <a href="http://www.psxcare.com/skicka.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/skicka.asp</a> om du vill ha min hjälp :-)

Lättaste sättet att flasha biosen själv om man inte vill löda loss chipet och försöka hitta någon som har rätt adapter och programmerare för att flasha om det, är att montera t.ex. Enigmah så att man kan starta evolution-x. Sedan klipper man två kablar från enigmah och flashar om bioset från evolution-x flashern. Sedan kan man ta bort enigmah.

När man väl har ett flashat bios och tagit bort enigmah så kan man när som helst flasha om igen.

Jag TROR hd-gränsen går vid 133GB e.edyl

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Frågor Hansi ??

Om ni gör en färdig X-Box med EVO-X, Finns det då
    möjlighet att få Orginal bios som backup på disken ??

Och går det i sådana fall att Switcha mellan orginal-
    bios och EVO-X, dvs fram och tillbaka utan problem ??

Om jag vid beställning lämnar med en 80 Gb Hd,
    Partitionerar och Formaterar ni den då oxå
    (mot rimlig ersättning naturligt vis :-) )

Hmmmmm EVO-X låter MYCKET lovande.... :-)

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    norrland
    Respekt
    0

Undrar även om man kan gå tillbax till orginal biosen och sen från den utan att ha nått chip eller liknande inne. Och vad händer om man bytt hårddisk och byter tillbax till orginal biosen ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi kan inte lägga in en massa bios-versioner e.dyl på hårddisken pga upphovsrättsliga skäl. Rent tekniskt är det inga svårigheter alls att ftp:a in massor av biosvarianter på hårddisken och flasha om när man vill.

Men så fort man flashat om till originalbios så måste man montera ett multi-x chip för att kunna starta EVO-X osv igen. Du måste köra evo-x bios för att kunna använda en annan hårddisk än original.

Idag byggde vi en XBOX åt en kund där vi flashade bios med EVO-X samt hade ett enigmahchip monterat med de kablar som krävs för att aktivera chipet dragna utanför boxen. Vi skulle även ha kunnat montera en snygg switch, men det fick räcka med lösa kablar den här gången.

Om kunden vill så kan han när som helst flasha till originalbios och sedan koppla ihop kablarna igen för att aktivera enigmahchipet.

Vi kan åta oss att pula med hårddisken, men det kommer vi preliminärt ta 1000:- för då det säkert går åt en timme med ett sådant projekt.

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23

Undrar bara vad ni skulle ta för en ny konsoll med Evo-x å allt det där plus att det e byglat så man kan flasha om bios ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av bengaloo:
    <strong>Undrar bara vad ni skulle ta för en ny konsoll med Evo-x å allt det där plus att det e byglat så man kan flasha om bios ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">4495:-

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Smile

En fråga till Hansi !!!

Går det att sätta i två switchar ??

En för bios flash enabel/disable istället för att bygla, och en för Enigma Chipet.

På det viset har man juh alla vägar öppna :-)
    eller blir det för mycket kabeldragningar
    och krångel på det viset ??

Och vad skulle komplettpriset för en sådan lösning snyggt utfört bli dvs med switchar,kabeldragning,
    EnigmaChip och arbete ?

Och om man beställde detta ungefär nu, hur lång
    skulle leveranstiden vara ?

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Hansi !!!!

Föresten ......... ett enklare sätt !!!

Vilken butik jobbar du i ??

Det enklaste för mig i alla fall vore kanske att
    dyka ner i "din" butik, så kan vi ta ett snack om
    vilket/vilka configurationer som har vilka
    för/nackdelar eller ???? Om det nu finns några
    nackdelar med en modifiering :-)

Såvida du inte är på semester nu förstås :-(

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag jobbar på söder.

Lägg till 500 spänn så sätter vi i 1-2 st strömbrytare för att aktivera/stänga av Enigmah.

1 strömbrytare om jag hinner förbi någonstans och köpa några som kan bryta 2 ledningar separat. Annars får jag ta 2st av dom jag redan har liggande.

Men du måste flasha om till originalbios för att Enigmah skall fungera (eller vara nödvändigt öht). Sedan kan du boota med originalbios+enigmah, slå om strömbrytaren/strömbrytarna och flasha om till t.ex. EVO2.2 igen.

Och gör du fel en enda gång (försöker flasha med enigmah aktivt) så måste vi löda loss bioset och flasha om det :-(

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23

Undrar bara vad ni tar för att modifiera ett X-box med Evo-X?

Vet ni ungefär vad det kostar att skicka boxen?

Och hur långt tid skulle det ta ungefär ?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi tar 1.500:- för att modda xbox. Det kostar c:a 150:- att skicka hit den med företagspaket. Vi tar 161:- inkl postförskottsavgift för att skicka tillbaka den med postpaket.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Just nu behöver vi bara ett par dagar på oss att modda xbox, vi jobbade bort nästan hela kön idag, vår bästa tekniker offrade en av sina semesterdagar på att komma in och hjälpa till lite... :-)

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    23

Okej, hur gör jag sen om jag vill skicka in den då?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Se <a href="http://www.psxcare.com/skicka.asp" target="_blank">http://www.psxcare.com/skicka.asp</a>

Liknande diskussioner

1. Problem att flytta filer med mellan box och box
    By nrowa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:13
  2. Byta DVD-Rom mellan en moddad och en omoddad box!!
    By X-Jojje in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 20:34
  3. Jag Får Damp På Min Box!
    By jEjK in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 22:20
  4. Xbox live med moddad box? [Hansi]
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-19, 09:21
  5. vilka livespel kan spelas på moddad box?
    By nikodemus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 09:41

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner