Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Hansi hjälp

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Post Hansi hjälp

Fråga 1: Vilken är enligt er den bästa lösningen för att modda sin xbox om man inte vill/kan flasha
    och löda?

Fråga 2: Vad skulle det kosta att få ett X-Ecuter installerat? Går den att flasha?

Fråga 3: Installerar ni Evo-X?

Fråga 4: någon mod för regionfri DVD? Inte så att man är tvungen att ha dvd-kittet från de delar av världen man har DVD-filmer från. Eller är DVD-X en bra lösning?

Fråga 5: Hur mkt för HD installation? Var köper man billiga HD's och får amn det aningen billigare om ni installerear den då ni ändå har boxen öppen?

Det var många frågor det är mycket tacksam för svar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Lämna in din XBOX och få den flashad med EVO-X bioset.

Jag svarar inte på frågor om xecutor då vi inte har det chippet ännu.

Evo-X PROGRAMVARAN (inte bioset) får du installera själv efter att vi moddat xboxen.

Det finns ingen modd som fixar regionsfri dvd utan att man har flera fjärrkontroller.

Vi tar preliminärt 1000:- för att hjälpa till med att byta hårddisk. Hårddisk ingår INTE. Flashning av BIOS ingår INTE.

Det som ingår är: Nollning av hårddisk (tog mig c:a 12 timmar senast), installation och formattering, överföring av filerna från den gamla hårddisken till den nya. Vi installerar INTE evo-x programmet, det får man fixa själv.

Dyrt? Gör det själv, det är inte speciellt svårt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Har ni någon bra guide hur man byter HD?

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

kolla <a href="http://www.valholl.org" target="_blank">www.valholl.org</a>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Svensk guide:

<a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=000029#000001" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=30;t=000029#000001</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Då det kommit ett snabbare verktyg för HD-nollning (man behöver bara nolla början av hårddisken) kan vi nu åta oss HD-byte för 500:- då vi slipper låsa en PC i 12 timmar :-)

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Låter bra. Om man kan nolla hd och göra allt utom att öpna XBOX:en och kopirea filerna mellan HD:na kan man få det ännu billigare?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nej, det blir 500:- även om du själv nollat den... jag kommer nog ändå nolla om den då jag inte vill att mitt arbete skall påverkas av att någon annan gjort förberedelserna korrekt eller inte...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Ok det låter juste.

Registrerade
    May 2002
    Från
    sthlm
    Respekt
    23

om man väl nollat den så är ju resten en barnlek och du måste ju endå koppla upp boxen till ftp för att kunna föra över filer och dylikt...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Och nu tar nollningen c:a 2 sekunder att utföra :-)

Det som tar längst tid är att boota upp vår "nollnings-dator" innan man kopplar in hårddisken. Jag skall lägga in något program som kan stänga av hårddisken direkt från windows istället, så att vi slipper stänga av datorn innan vi kopplar bort hårddisken. Jag vill inte rycka bort strömkabeln när disken är igång på kunders hårddiskar :-)

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Lund
    Respekt
    0

Hansi, vad heter programmet du har använt för att nollningen ska gå så mycket snabbare.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Xbox HD prepare, jag har för mig att senaste versionen är 1.3

Liknande diskussioner

1. Hansi Någon Hjälp!!
    By Nikko in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 07:58
  2. ingen bild, hjälp hansi!
    By st1x in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-04-17, 12:54
  3. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  4. Hansi HJÄLP
    By a00sambe in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 23:55
  5. Hansi eller vem som helst HJÄLP mig snälla...
    By J.O.G in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 16:07

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner