Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: vad är Macrovision och eject trick förnågot?

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Post vad är Macrovision och eject trick förnågot?

hej funderar på att köpa ett xbox chip och undrar nu vilket jag ska välja. det som jag är mest fundersam över är vad Macrovision och eject trick är för något. ser bland annat att Enigmah final inte har eject trick. Vad innebär det? är de 2 sakerna något att ha med? alla chip klarar ju att spela brända spel som är mitt huvudsyfte med att köpa ett chip. Har för övrigt inget intresse att byta ut hårdisken och dyligt.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Makrovision = skydd som stör videosignalen om man försöker spela in en film till video. Vi har INTE testat något xboxchip för makrovision ännu, och vi har inte angivit att makrovision är borttaget någonstans i vår information om de chip/modifikationer vi säljer.

Reset on eject = Normalt startar xboxen alltid om när man trycker på eject. Om man kör en divx eller mp3 uppspelare i framtiden så vill man kanske kunna byta skiva utan att xboxen startar om... Olika chip/bios hanterar detta på olika sätt. En annan faktor är hur programmet som körs i xboxen är skrivet, det är även upp till programmeraren att ange hur han vill att det skall vara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Eject fix/ eject trick
    By honungsklubba in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-09-05, 10:21
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 11:45
  3. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23
  4. Eject Trick...
    By -=KuriouZ=- in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-28, 14:17