Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: CHIPPA XB MED GARANTIN KVAR (fortsättning)

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Ronneby - Blekinge - Sweden
    Inlägg
    116
    Respekt
    22

    Post CHIPPA XB MED GARANTIN KVAR (fortsättning)

    var inne på onoff idag och frågade om drullegarantin.

    de sa samma sak som innan (läs mitt tidigare inlägg ang detta)

    deras garanti gäller ÄVEN om jag har öppnat boxen men INTE om chippet har orsakat felet eller om chippet har orsakat felet vid monteringen.
    Går det så vill man.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Tycker du verkligen att det är värt det?? En xbox kostar 2000:- och en försäkring 500:-, alltså 25% av priset. Så fort du öppnar kartongen är din box värd 1500:- och då motsvarar det 33%. Hade det varit 10% eller under så kan det vara intressant med en försäkring, men i detta fallet är den för dyr i förhållande till produkten.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    85
    Respekt
    22

    Post

    Det är ändå störst risk då man sätter i chipet. Då gäller inte garantin.

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Monks:
    <strong>var inne på onoff idag och frågade om drullegarantin.

    de sa samma sak som innan (läs mitt tidigare inlägg ang detta)

    deras garanti gäller ÄVEN om jag har öppnat boxen men INTE om chippet har orsakat felet eller om chippet har orsakat felet vid monteringen.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Nope det gör det inte, begär att få det skriftligt av den mannen där det står att HAN personligen garanterard detta, jag vet att det inte gör det är en fd tekniker på en "ONOFF" verkstad....
    Så fort ett sigil av ngt slag är brutet gäller inte garantin, ett tipps många säger dom inte varit inne och pelat på sin mobil när dom varit det. Finns en kod som talar om när den varit inne & pelad på.....mm

    <small>[ 27 December 2002, 12:32: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Respekt
    23

    Post

    Kan säga att skriftlig garanti från en person som är säljare på ett större företag aldrig kommer gälla ändå, företaget kommer hävda att han inte har behörighet att skriva personliga garantier, och även om du hävdar att det borde ligga inom den, eller inom hans befogenheter så är det knappast troligt att det skulle gälla...

    Så talar den juridikstuderande

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Respekt
    23

    Post

    har dessutom jobbat i butik där vi dessutom utförde service och jag håller med föregående talare, bruten sigill=förlorad garanti...

    Detsamma med mobiler, dessutom SYNS det när någon "ej servicemänniska" varit inne i mobilen, bästa är folk som säger "nä jag har inte spillt något på den" och så öppnar man och möter ett sönder rostat kretskort!!! hehehe

Liknande diskussioner

  1. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48
  2. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  3. Riskerna med att chippa?
    By ZeB in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-10-03, 16:22
  4. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  5. V5 går att chippa med Neo 2.2 ?? ialf i norge
    By Capri in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-02-10, 14:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •