Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Angående prissättning

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Post Angående prissättning

Hej Hansi. Vet att detta ämne varit på tapeten tidigare, men jag tycker det verkar något omotiverat att sätta priset 3300:- på en ny Xbox då man kan köpa en Xbox i princip på vilken stormarknad som helst för under 2500:-. Det blir alltså billigare att köpa en Xbox någon annanstans och sen lämna in den för BIOS-modifikation hos er. Verkar dumt tycker jag. Eller?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Senast jag besökte NK, såg jag att de fortfarande tog ut det gamla priset (5.000 kr), trots att Microsoft sedan långt tillbaka hade sänkt det rekommenderade priset till 3.000 kr...

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Jo, men nu snackar jag inte om NK. Jag snackar om de stormarknader man finner lite överallt i stockholmstrakten, och säkert i resten av landet också. Där kostar dem sällan över 2500:-. Fjärrkontrollen som säljs här för 499:- kostar där 299:- etc. etc.

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    23

<a href="http://se.pricerunner.com/ProductPrice.jsp?model=87457" target="_blank">http://se.pricerunner.com/ProductPrice.jsp?model=87457</a>

Sidan verkar inte stämma riktigt för att i Elgigantens senaste utskick så tog de 2499:- för Boxen

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Respekt
    23

Ja El-Giganten tar 2690:- men de e i MALMÖ, kanske billigare i STHM eller GBG.
    I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    0

Jag tycker inte att vi diskutera om priset .
    Han (Hansi) har nog massa räkningar som måste
    betala , typ 30 dagar kredit, lokal ,forum ,personal ,och sånt.
    Vill ni ha XBOX billigt , köp den hos de som säljer billigt, varför inte 2st

ps: BRA FORUM !!!!!! (den kostar åxo)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Priset på xbox skall bara tolkas på ett sätt...vi vill inte sälja omodifierade xbox eftersom det är ett rent slöseri med tid för oss :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Tack för svaret
    Då har jag alltså 2 alternativ:

* Köpa Xbox på Siba/Elgiganten/Onoff/Expert etc.
    för 2490:- och sen lämna in den för modifikation
    dvs. 3990:- totalt.

* Köpa den av er färdigmodifierad för 4495:-.

Skillnaden är då att jag inte får någon garanti på Xboxen om jag inte köper den hos er?

Fråga 2. Om jag ringer er på fredag och beställer en Xbox av er, BIOS modifierad, kan du då ge mig en kvalificerad gissning på datum då jag kan hämta den? Tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du kan säkert få en 3 års försäkring för ett par hundralappar också, så gör du om inte annat säljaren glad då stormarknadens affärside är att sälja allt till inköpspris eller lägre och istället tjäna några hundralappar på att sälja en försäkring...

Beställer du på fredag så lär vi skicka boxen ett par dagar efter helgen.

Våra tekniker har slitit som djur hela denna vecka, och har lyckats rensa nästan hela jobbkön varje dag. Tror alla kunder utom en eller två som lämnade in ps2 och xbox idag fick dom fixade samma dag...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Borlänge
    Respekt
    23

Cool

Tidigare hade de stora kedjorna en försäkring som täckte ALLT. Jag frågade om det spelade roll om man klöv produkten med en yxa eller pissade på den med flit, allt täcktes. Efter en redig fylla där jag använde min 8210 som drinkpinne fick man en ny för 100.- i självrisk.
    Då skulle väl en modifikation av moderkortet på en Xbox oxå täckas av den försäkringen om de nu fortfarande tecknar sådana. Efter en tid höjde de självrisken till 500.- men det är juh billigare än att behöva köpa en ny Xbox om man moddar sönder den =)

Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Ok låter bra, ringer på fredag då.

Angående garantin hos stormarknaden så spelar ju den ingen roll eftersom den antagligen upphör att gälla direkt när ni skruvat upp xboxen skulle jag väl tro

Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

om du skruvat och boxen pajjar, så kan du råka ramla på den, så får du en ny, utan självrisk.. =)

Liknande diskussioner

1. fråga angående EvoX D6 256kb bios
    By pemani in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 15:28
  2. fråga angående x-ecuter bioset
    By pemani in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 12:44
  3. Något nytt angående XBOX Live?
    By agoodyear in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-03, 15:56
  4. Fråga angående modifiering av ps2:a.
    By Robson in forum Playstation produktsupport - Multi-X