Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: x-ecuter flashable?

Registrerade
    Feb 2002
    Respekt
    24

Post x-ecuter flashable?

om man läser på x-ecuters faq så står det:

Q: Can you flash the onboard bios using Evolution-X software and with an X-ecuter installed ?
    A: Yes you can.

Eller menar dom att man kan flasha original bioset?

resten av FAQen kan hittas på x-ecuters hemsida.

Tjoff

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag tror inte på det som står i faq:en om att det skall gå att flasha om... :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2002
    Respekt
    24

ok
    får se om ett par dagar då

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Wink

Nu plötsligt säger de att det inte går att flasha onboard bios med X-ecuter installerad

Uppdaterad
    :: FAQ ::

Q: How can the mod work with just 1 wire ?
    A: Easy. X-ecuter uses a specially designed PCB which is soldered direct to the mainboard - takes 30 seconds.

Q: Surely I can just use one of the public bios' released ?
    A: Yes you can. However X-ecuter is the only bios with ALL features on one device. Plus its cheap and easy to install. There are always those
    that will flash there own bios - but there are also always those that want to use the latest mod, and this is it.

Q: Can you flash the onboard bios using Evolution-X software and with an X-ecuter installed ?
    A: [Update]: No you can't (sorry about mistake) - we are looking at a new software method

Q: So basically what you are saying is that this mod takes 5 minutes to fit, and has ALL the features of Enigmah & Evolution-X on one mod ?
    A: Absolutley.

Q: Will X-ecuter be working on any new features ?
    A: We have an add-on mod in development right now. We can't say what it is yet - but oh yes you'll love it

Q: Well isn't this mod just the Evo-x bios ?
    A: Of course not - if it was it wouldn't have all the features on one kernel would it ? For all features you would have to use 2 x evo-x bios. With X-ecuter you install it and thats it. No need for any flash updating or wanting any other features. Its 100%.

Q: I've been hearing stories about you guys being bullshit - care to comment ?
    A: The mod uses 1 wire, it takes seconds to install, its cheap, it works. Where's the bullshit ?

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    23

X-ecuter känns som ett riktigt fattigt chip, först skulle det ta 60sek att installera, det blev senare 5 min det verkar vara väldigt svårt att löda bort chipet om man vill ha ett nytt sedan när tex linuxbios kommer... Från att vara på väg att beställa så har jag ändrat mig och köper nog ett OpenXbox chip istället...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Haha, ja titta vem som hade rätt i slutändan. Jag har tjatat i veckor om att det inte går att flasha om när man starta via lpc-bussen :-)

Men det är inga problem att ta bort ett executer, det är ju ingen som tvingar dig att löda fast kretskortet via hålen, det går ju precis lika bra att löda med vanliga kablar istället.

Och 9 lödpunkter tar inte många sekunder att löda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Respekt
    23

Iofs, OpenXbox har 10 lödpunkter som är ungefär lika svåra som X-ecuter så det blir nog en OpenXbox chip ändå till slut, så slipper man bara krabba en gång med lödning... Hansi har du några funderingar på att ta hem några OpenXbox?

Liknande diskussioner

1. hjälp x ecuter hansi
    By spenne in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-29, 08:46
  2. hjälp har lödit i x ecuter chipet
    By spenne in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 21:01
  3. X-ecuter Flashable!
    By ogge in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-02, 18:06

Bookmarks

Behörigheter