Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Regionfri DVD

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Post Regionfri DVD

Kolla här: <a href="http://www.xbox-scene.com/modchips1.php" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/modchips1.php</a>
    Funkar det? Kan ni på PSXCare utföra detta?
    Vet ni när ni DVDX släpps för XBOX?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Utföra vad för något??
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

På den sidan står det om ett första generations modchip som gör din dvd regions fri. Det verkara vara något chip som man måste bygga själv.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är det chippet vi kallar för region-zapper. Om man vill ha det så ingår det när vi gör bios-modden för 1.500:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Kan man få det sepparat? Samtidigt med Xecutern? Om man flashar om sin bios hur mkt tar ni om man behöver lämna in XBOX:en för att uppdatera biosen?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Visst kommer vi kunna montera region-zapper och executer samtidigt.

Men region-zappern ställer xbox helt i leveransläge, så man måste ställa in språk, tid, datum osv igen. Bättre att använda evo-x menyn och lägga in ntsc/pal selectorn som resettar dvdn lite snyggare...

När vi flashat om med evo2.2 bios så kan du enkelt flasha om själv.

Executer = vi får se om det går att flasha om bioset på executer eller inte. Om det går så är det enkelt att uppgradera själv om man vill.

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  2. DVD från xbox till datorns dvd brännare
    By cyclo_hexene in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 15:29
  3. DVD Region X och dvd ver. 2.13?
    By ktd in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-02, 22:29
  4. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43