Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: evo-x pris?

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

Thumbs down evo-x pris?

En Xbox kan man köpa på Siba för 2651kr och då känns det VÄLDIGT dyrt när PSXCare tar 4500kr för en Xbox med Evo-X ilagt.
    Är inte det tokigt dyrt? Det är ju inget pris för chippet (eftersom inget sitter kvar i efteråt) och betala 1900kr för det arbetet känns befängt.
    Går det att pruta?
    Jag tror inte jag vill betala så mycket pengar för flashning av BIOS.
    Är det inte fler som reagerat på detta?

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Respekt
    23

ju jag håller med dig.

men killarna måste ha bröd på bordet.

Tänk så här, du betalar för alla spel som du inte kommer att köpa i framtiden, när du kan ladda ner och bränna.

tror inte X-ecuter blir lätta att löda bort. Den är permanent.

<small>[ 24 July 2002, 14:01: Meddelandet redigerat av: Slamer ]</small>

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

bröd på bordet har de nog ändå.
    visst kan jag gå med på att betala 3 för en xbox om jag kan få den chippad i samma veva, men betala 1500 för montering är något som jag (och i princip alla i min vänskapskrets som funderar på att köpa xbox) inte tänker göra.

och försvara det med att "du behöver inte köpa spel" är ju helt absurt. ska psxcare dra in de pengar som egentligen borde gått till de människor som faktiskt gjort spelen?

jag vill kunna köra emulatorer och kolla på filmer. och det är faktiskt inte värt 1500kr.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Låt bli då?

;-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

Hansi,
    självklart så finns ju det alternativet =)

Men har ni aldrig funderat på hur många potentiella kunder som skräms iväg av eran prissättning?
    Jag vågar nog gissa på majoriteten faktiskt.

Registrerade
    May 2002
    Från
    sthlm
    Respekt
    23

hmmm jävla gnäll om priserna jag förstår till 100% priset hansi tar dessutom så får du garanti på den moddade boxxxen som han säljer ny vilket du inte får om du moddar i efterhand. jag moddade min polares box häromdan tog ca 2 1/2 timma att uppdatera bios visst kan man få ner tiden men risken man tar att skiten pajjar kostar. så pepp till hansi som gör sådanahär modifieringa om ni vill ha det billigt gå ihop köp ett enigmah och uppdatera alla biosarna själva inte särskilt svårt men risken för att boxen försvinner finns ju alltid.......bara det här forumet och all info hansi skrev om till svenska ska han ha credds för.......

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av mattias800:
    <strong>Hansi,
    självklart så finns ju det alternativet =)

Men har ni aldrig funderat på hur många potentiella kunder som skräms iväg av eran prissättning?
    Jag vågar nog gissa på majoriteten faktiskt.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vi får in mer PS2 och XBOX än vi hinner med att modifiera. När vi har tekniker som rullar tummarna och inga maskiner att modda istället för hela hyllan full med saker att göra så lär vi nog justera priserna...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Respekt
    23

mattias:

Glöm inte garantin också som lämnas ut också.

på engleska = better be safe then sorry.
    på svenska = Bättre att kunna spela än inte als.

Men läs alla forum, både här & där, innan du ens öppnar din box för 2561;- för att inte tala om att montera något.

Lär av andra misstag.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

garantin är förvisso ett stort plus! =)

men faktum kvarstår; chip + montering kostar lika mycket som endast montering om man vill ha evox.

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Linköping
    Respekt
    0

och givetvis försvarar folk prissättningen på psxcares egna forum. de är ju här för att de gillar psxcare =) (eh, jag försvarar den iofs inte)
    men frågar du på något annat forum så är inte inställningen likadan.

Liknande diskussioner

1. Problem med Evo X o live
    By RedDragon in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 10:45
  2. Problem med Evo X o live
    By RedDragon in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 17:06
  3. Pris på 3st förlängningskablar till handkontroll??
    By Kojak in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 21:19
  4. Evo eller X-ecuter
    By jukkat in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-08-11, 18:50
  5. Hansi ,messiah pris
    By L33tCrEw in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-01-04, 17:39

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner