Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Nya dumma frågor

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Post Nya dumma frågor

Nu har jag ett gäng nya dumma frågor till er på PSXcare.

1 Med regions zappern och EvoX slipper man DVD-kit från de regioner man vill se DVD ifrån?

2 När ni har flashat en maskin hur flashar man den själv sedan? Hansi säger att det är lätt men det beror på vem man är :-). Hur mkt ska ni ha för att flasha om den? Eller görs det på mjukvaruväg?

3 Om nu BioXX(OpenXbox) kommer att tas in finns det någon anledning att flash sitt bios?

4 (Mkt korkad fråga) Kan man använda XBOX:ens HD i sin vanliga pc? När man har bytt ut den?

Har precis fått lön så stålarna bränner i fickan :-)

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Respekt
    23

Har inget bätrre för mig så jag tänkte svara på dina frågor.

1. du behöver fortfarande fjärkontroller från olika reg. Vad chippet gör, är att nollställa rgionen, från att xboxen låst sig första gången till din region. men det kommer säker progam till det också.

2.Flasha om gör du med Evolution programmet lättast.

3. Bioxx kan du bästalla från tyskland. Det medföljer en sladd som går till din LPC (skrivare) port. Med ett program kan du sen flasha om den. I fall Microsoft får för sig att ställa till problem.

4. Xbox HD'n borde gå om du formaterar den. Problemet på xboxen var att den hade olika lösenord till varje xbox. Jag vet inte om det ställer till problem på PC. Du måste nog ta reda på vilken lösen din hd har. Det finns program till det också.

om du tänkte att köpa ett är det bästa att vänta till alla kommer ut, och folk testar dom. Men den bästa är Bioxx just nu, efter besvikelsen av X-ecuter. Du har mer valmöjligheter med bioxx.

Jag hade samma frågor som dig förut, men så har jag läst och läst och läst.

kolla på Bioxx: <a href="http://www.xbox-scene.com/modchips/openxbox_pictures.html" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/modchips/openxbox_pictures.html</a>

<small>[ 26 July 2002, 23:11: Meddelandet redigerat av: Slamer ]</small>

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

OpenXBOX verkar vara en bra lösning men jag förstår fortfarande int hur man flashar om sitt Originalbios.

Kommer PSXCare ta hem några OpenXbox?

Det har kommit ett programm till EvoX som gör DVD-spelaren Regionsfri :-).

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

XBOX HD'n är låst med lösenord, det lär ju inte vara värt besväret att försöka gå runt det för en slö 8-giggare...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jahapp, man tar ledigt och åker ut på landet hela helgen och så har det hänt en massa saker igen :-)

Regionsfri dvd-lösning kan man tydligen läsa om i den här tråden:

<a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=44;t=000042" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=44;t=000042</a>

Jag skall försöka hinna prova under dagen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Förkortar Mulit-X-chippet PSX:ans livstid!? + Frågor om Multi-X
    By Madarab in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 21:13
  2. Dumma dumma Relax
    By Lorio in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-12-20, 17:53
  3. Skydden på nya XBOX-versionen är knäckta nu...
    By Hansi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-10-12, 23:11
  4. Problem med nya dashboarden.
    By trundle in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 23:44
  5. Nya versioner av AR2 och DVD Region X
    By gaffa in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 22:11

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner