Har köpt Clas Olsson (cdrw 80min), funkar bra men det är så j**la lång laddningstid. Går det snabbare o ladda spel med t ex Verbatim, Vivastar osv??
Har köpt Clas Olsson (cdrw 80min), funkar bra men det är så j**la lång laddningstid. Går det snabbare o ladda spel med t ex Verbatim, Vivastar osv??
^^^^^ FiLlE ^^^^^
Nä, borde iaf inte göra det. CDRW laddar långsamt på xboxen, i vissa spel är det otroligt jobbigt att vänta. Jag skaffade DVD brännare just för att slippa strul med rippar och långa laddtider.
Jag har gett upp det här med CDRW skivorna. Det finns ett fåtal spel som fungerar bra men de flesta tar aldeles för löng tid.
Att lägga in spelen på håddisken är däremot en lösning som jag tycker är kanonbra.
Winnie:
Fungerar det mycket bra med DVD:r? Tar din box även de billiga (20kr) skivorna?
Köper dvd-r skivor från England. Men det är samma märke som de som säljs på en viss internetshop i sverige för 20kr. Med frakt från UK kostar de c:a 13kr st.
De funkar mycket bra i en av mina xboxar men den andra totalvägrar (cdrw funkar i båda). I den som vägrar har jag därför installerat en PC dvd-rom istället för orginaldriven (ska modda den sen så att det blir en 100% ersättningsdvd). Skivorna funkar också fint i min Sony NS300 (film)DVD spelare.
Backuper av mp3r och dokument på PCn använder jag memorex märkes skivor ca: 50kr/st. Det känns bättre när det är extremt viktigt data för mig på de skivorna. Men för spelbackupper (som är relativt lätta att få tag på igen) duger de fint.
Inga fel-bränningar hittils, har brännt 80skivor.
Men om man ska bränna ett spel man laddat hem till DVD-r måste man bränna den med en DVD brännare?? Eller behövs det bara DVD brännare om man ska kopiera en vanlig DVD skiva rakt av?
^^^^^ FiLlE ^^^^^
Klart du behöver en DVD brännare för att bränna DVD's En del spel är små nog att få plats på cd-rw men spelen laddar mycket snabbare på dvd.
Hörrni.
Vart får ni tag på billiga DVD-R skivor egentligen...? det billigaste jag har hittat e 57kr st. Är ju lite saftigt om det nu finns för 20kr st..
Maila gärna siten till mig, eftersom länkar till andra nätbutiker ej godtas här (av naturliga skäl), så vore det jätte snällt tack.?
jonny@iss.se
<small>[ 28 August 2002, 04:37: Meddelandet redigerat av: Electrified ]</small>
b cool..
ja, winnie.....kan du maila adressen till både den uk siten + den svenska siten me billiga skivor till k.nordenmark@************
thnx
//[Second]
-
Last edited by winne; 2012-03-25 at 01:39.
Bookmarks