Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Nybörjarfrågor

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Question Nybörjarfrågor

Jag har just beställt ett BioXX modchip från tyskland. Det jag nu undrar är att om jag vill köra EvolutionX så hur bär jag mig åt? Vad jag har förstått så måste man ha ett modchip för att kunna läsa in EvolutionX, men kan man sedan ta bort modchipet och EvolutionX används som "bios"? Eller anväder man fortfarande BioXX-modchipet som bios? Ni kanske lyckas lista ut nått av min förvirring
    /Andreas

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Varifrån har du köpt det? funderar nämligen också på att köpa ett openxbox.

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

**********.de

Kan någon förklara åt mig hur allt hänger ihop?

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Respekt
    23

när du chippar den med bioxx kan du välja bios som du vill flasha med för det finns igen bios på bioxx chippet.

jag vet inte hut paketet ser ut, men det verkar som att du måste ladda ner ett bios.

du kan du välja från flera evox biosar: ver. 2.0 2.1 eller 2.2. eller andra biosar dom klarar av evox, om du vill köra Evolution-x programmet.

sen kan du antingen bränna evox på skiva, eller lägga den på xbox hårdisken istället MS Dashboard(xbox's operativ system)

sen kan du flasha om bioset med evox.

obs evox programmet och bios är två olika saker.

<small>[ 28 July 2002, 21:49: Meddelandet redigerat av: Slamer ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du kan med fördel använda t.ex. EVO-X 2.2 bios i ditt chip.

Men du kan inte flasha om bioset i din XBOX när du använder denna typ av chip, originalbios går nämligen inte att komma åt efter att man startat xbox med ett chip/bios av typen med c:a 9 lödpunkter.

Detta spelar ingen roll, det finns ingen fördel med att flasha om xbox bioset om du har ett chip du kan flasha om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Question

Tack för alla svar!
    Med evo2.2 kan jag ha 120gb hd i den? Och så en fråga till...när man köper en hd är den nollad så att man bara delar upp den?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Du kan ha upp till 133GB eller nåt sånt. Monterar du t.ex. en 160 gig så kan du bara utnyttja 133 gb, så 120 är mer lagom.

Vissa HD är nollade, andra är 255:ade :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

Question

Något tips på en billig och bra en? (120gb)

sen så är det lika bra att fråga här också om det är någon som provat byta ut sin ide-kabel (ata33 tror jag det är) till en ata100? jag läste på ett tyskt forum att det var det första "hacket" och att man fick en bra prestandaökning?

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

du kan du välja från flera evox biosar: ver. 2.0 2.1 eller 2.2. eller andra biosar dom klarar av evox, om du vill köra Evolution-x programmet.

Men. har jag förstått det här fel nu?
    man får alltså välja vilket bios man vill ha?
    Spelar det nån roll vilken man väljer?
    Är det inte rätt lätt att flasha om det om man inte blir nöjd med den version man har?
    //[Second]

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Örebro
    Respekt
    23

Openxbox(bioxx) är bara ett verktyg för att flasha om bios.

Så här tror jag att det funkar.

när du löder dit bioxx så kopplar den bort Xboxens bios. dvs att när xbox söker efter ett bios, så är bioxx egen bios som den laddar. Men eftersom den är tom som måste du ladda ner ett bios till den.

och som hansi säger så evox 2.2 det bästa bioset just nu. om du nu vill köra evolution operativ systemet. eller bara spela brända och utländska spel.

<small>[ 30 July 2002, 10:24: Meddelandet redigerat av: Slamer ]</small>

Liknande diskussioner

1. Nybörjarfrågor
    By nicks in forum Emulatorer
    Senaste inlägg: 2004-04-07, 00:06
  2. Några nybörjarfrågor
    By Tony Clifton in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 01:33
  3. Nybörjarfrågor
    By papageno in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-04-20, 23:32
  4. Nybörjarfrågor