Visar resultat 1 till 23 av 23

Diskussion: Vart kan man

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0

    Post Vart kan man

    Vart kan man köpa openxbox?

    maila till ...

    <small>[ 27 August 2002, 21:56: Meddelandet redigerat av: Hansi ]</small>

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Här, snart.

    Om du söker efter andra ställen att handla på en <a href="http://www.psxcare.com," target="_blank">www.psxcare.com,</a> använd ett annat forum!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0

    Post

    Så det kommer in? Så trevligt, när? Ungefär hur lång tid?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    När jag har bekräftad leverans osv kommer chipet upp på hemsidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Har ni någon koll hur mycket den kommer att kosta med installation, ett ungefärligt pris bara?

    /m.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Prel c:a 1000:- för chipet + 1000:- för montering+upload av bios.

    Det är som sagt en del pillande, utöver att montera chipet måste man pussla ihop en datakabel (flatkabel + kontakter) samt få igång kommunikation mellan chipet och en PC för att ladda i BIOS:et.

    Inga svårigheter, men det tar en massa tid ifall något får för sig att strula.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Vad är det för interface, dvs. vad kommer man behöva för att koppla ihop det med en dator?

    /m.

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0

    Post

    huuu, 1000:- för bara chippet?
    tror ja ta o proggar mig ett eget istället.
    betydligt billigare.
    väldigt bra när polaren jobbar på elektronik fabrik.. kostar gratis

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av ingesson:
    <strong>Vad är det för interface, dvs. vad kommer man behöva för att koppla ihop det med en dator?

    /m.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Parallellport, man behöver en 25-polig male-female parallellportsförlängningskabel samt en nypa tur för att få det att fungera...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av myztx:
    <strong>huuu, 1000:- för bara chippet?
    tror ja ta o proggar mig ett eget istället.
    betydligt billigare.
    väldigt bra när polaren jobbar på elektronik fabrik.. kostar gratis</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Openxbox skall man bara ha om man enkelt vill kunna flasha om och byta biosversion genom att koppla xboxen till en PC och inte vill oroa sig över att xboxen avlider om man råkar flasha med något konstigt. Det är det man betalar för, och skall inte jämföras med egenflashade eprom e.dyl.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    86
    Respekt
    23

    Post

    Tusen spänn!!!!!!!!!

    Det var det värsta överpriset jag har sett!
    Det kostar nu $49 (=500) alltså dubbla priset!
    Jag gav runt 750kr för mitt chip och då skickades det från <a href="http://www.**********.de" target="_blank">www.**********.de</a> i tyskland...

    500 spänn kan knappast supporten vara värd!

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    86
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av ingesson:
    <strong>Vad är det för interface, dvs. vad kommer man behöva för att koppla ihop det med en dator?

    /m.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Parallellport, man behöver en 25-polig male-female parallellportsförlängningskabel samt en nypa tur för att få det att fungera...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Tur? Det är ungefär som att stoppa in en skrivarkabel i paralellporten behöver man tur för att få igång en skrivare?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0

    Post

    Håller med.. kan man få köpa för 500 utan support då eller? =)

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Var inte så snåla! Ni tror väl ändå inte att PSXcare gör det gratis åt er. Vill ni ta in själv så gör det, vill ni inte eller är rädda så gör psx det åt er och det är ju självklart att dem ska ha pröjs för det, det är support och garanti ifall den går sönder. Tror inte Hansi driver någon välgörenhets organisation här... han måste oxo få mat på bordet på något sätt så sluta klaga över priserna och ta dem diskussionerna någon annanstans..

    /Romeo

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    Nur var det ju inte priset för jobbet som ansågs dyrt...
    Är OpenXbox det enda mod chip där man kan flasha om modchipet???

  16. #16
    Registrerade
    May 2002
    Inlägg
    34
    Respekt
    23

    Post

    men skärpning grabbar, om ni verkligen vill köpa den för 750 istället för 1000 så gör det,
    men då får ni harva med support från tyskland..
    lär ju gå ytterst kvickt och smidigt..

    köpte själv enigmah x i början av xbox hackandet,
    och betalade snällt 1500 för chip+install..
    känns ju lite tråkit att behöva betala 500
    för att få större hdd funktionen,
    men ändå.. chippet har funkat perfekt
    ett bra tag nu, och inte fan tror jag
    att jagsjälv skulle kunnat lyckas bättre
    med importerat chip + eget lödande..
    det vore en rolig syn =)

    btw, har du evo-x så kan du ju flasha om med evo-x dashboardet om du vill..

    <small>[ 18 September 2002, 07:40: Meddelandet redigerat av: fakesky ]</small>

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Just nu *HATAR* jag open xbox.

    Vi har vid två tillfällen fått i uppdrag att montera åt kunder som köpt dessa chip. Ett chip från tyskland och ett från hongkong.

    Jag har inte lyckats få igång något av chipen, varken fått det att fungera som det skall i xboxen (normal start = chipets bios, start med eject intryckt = xboxens bios) eller att programmera chipen trots att jag provat både en pc med win 2000 och en pc med win 98, både med kablar jag vet fungerar då jag använder dom till annat och med kabeln som kom med chipet från hongkong.

    Kunde ha gjort roligare saker idag mellan 20.00 och 23.00 :-(

    Om jag inte får igång det imorgon så kommer vi aldrig mer röra ett open-xbox. Inte sälja, inte installera, inte prata om...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    101
    Respekt
    22

    Post

    Jaha, godmorgon!
    Hur går det Hansi??
    Berätta..

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    80
    Respekt
    23

    Post

    hmm

    drar man sladdarna rätt är det väl inte något som ska gå fel?

    verkar konstigt att de inte gick igång - open xbox skulle inte haft det ryktet det har om det var vanligt..

    anledningen till att det klagas på priserna är väl för att de generellt sett är lite höga. 1000 kr för open xbox är till exempel ca 400 kronor mer än om man bestället från hongkong - vilket är väldigt mycket. Sen illkommer ju frakt på 150 kr eller så men det blir ju fortfarande mycket billigare. Och ínte blir det mycket jobb för psxcare om man bara köper själva chippet.

    Varken efterfrågan eller konkurenssen är särskilt stor så det kan ju ha sin förklaring.

    Tjoff

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Hansi.

    Tänkte bara dela med mig av mina OpenXbox-erfarenheter eftersom jag har fått allting att funka.

    När jag ska flasha det använder jag raderar jag alltid chippet först, verifierar dett med "Blankcheck" och flashar med "enable compatibility mode" påslaget. När jag gjort på detta sätt har flashningen fungerat klockrent varje gång. Däremot misslyckas det i princip alltid då jag inte har "enable compatibility mode" påslaget.

    Vad gäller att få "slå igång med eject-knappen"funktionaliteten att fungera så flashade jag med "Evx2.5.colormod.err.noani.evox.bin"-biosen och tankade över en "xboxdash.xbe" till C:\ som jag hade backup på min dator. Då fungerde det inte. Däremot så hade jag även en backup på Xboxen som jag testade att döpa om (eller snarare göra en kopia) så att den låg direkt i rooten på C och då fungerade det. Kan inte förklara detta och jag jobbar med data så jag tror normalt inte på "data-hokuspokus" men ibland får man ta till märkliga knep.

    /m.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    22
    Respekt
    0

    Post

    Fan, jag skriver som en femåring.... Jag borde inte öppna käften överhuvudtaget såhär tidigt!!!!

    /m.

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2002
    Inlägg
    38
    Respekt
    22

    Post

    Men Hansi då..

    Jag hade inga problem med att installera mitt openxbox chip och flasha det...

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Kanske är något knas med just det chippet jag har här då... eller så är det elektroniktroll i farten.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ..Hur bränner mAn speL...??????
    By krokkos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 26
    Senaste inlägg: 2004-10-12, 08:52
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Vart kan man tanka hem "Skins" till Xbox?
    By Nijo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-07, 14:19
  4. Vart kan man få tag på en 120Gigs hårddisk?
    By Eeroz in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-07-10, 20:52
  5. Vad kan man göra
    By wtre.net in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-11-30, 23:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •