Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Avråda från Matrix/Xodus

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Post Avråda från Matrix/Xodus

Efter nu 11 monteringar med Matrix/Xodus (beställt 12 st från *******) så vet jag inte längre om jag kan rekommendera den lösningen till någon.

Visst, det funkar och i 75% av fallen så är det en bra lösning om man inte vill löda, men ...

Trots lödfri design och allt så vete sjutton om jag inte hellre skulle löda ett par punkter.

Om inte Matrix/Xodus kommer rätt så kan det vara en hel del problem att få den 100% korrekt placerad, blinkar grönt men funkar inte.

Jag har monterat ett par 1.0r som stökat och man har fått dit den och allt verkar OK men efter en stund så ser man att det är fel, samt att det har varit mycket besvär på dessa att verkligen få den att ligga rätt.

Plus att en av maskinerna, efter lite studsande, slutade funka. Det var bara att skruva isär och sätta tillbaka chippet på sätt plats.

För att inte tala om 1.1 ... Där är det lika bra att omedelbart fylla kontakthålen innan man ens försöker. Om det är en "lödfri" design så kan jag lika väl omedelbart sätta dit vilket som helst annat chip.

Nja, tanken är god och det funkar "för det mesta" men har man lite oflyt så är det mycket besvär.

Vilket innebär att jag skulle inte rekommendera det längre, det är bättre med ett lödchip. Kan/vill man inte själv montera så be någon att sätta dit det (t ex tv/radio montör).

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

hmm okey, har en 1.0 xbox och väntar på mitt matrix chip...

hoppas för fan att den inte krånglar...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Cracky:
    <strong>hmm okey, har en 1.0 xbox och väntar på mitt matrix chip...

hoppas för fan att den inte krånglar...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">v1.0-xbox är inga problem.....
    /kLaN

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

Red face

Samma här.....

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35

Talking

Hmm SBS även i detta fall.....no comment
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av kLaN:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Cracky:
    <strong>hmm okey, har en 1.0 xbox och väntar på mitt matrix chip...

hoppas för fan att den inte krånglar...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">v1.0-xbox är inga problem.....</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">hmmm bra

Liknande diskussioner

1. Funkar från skiva, ej från hårddisk
    By T-Bone in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 09:40
  2. Visa bilder från digitalkameran ... ?
    By fixedwire in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-02-12, 11:24
  3. Annonsera INTE Matrix/Xodus chip här
    By Hansi in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2003-01-26, 11:22
  4. Hur laddar man xbox program från PC´ns hårddisk
    By brusa in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-01-22, 00:05
  5. Viktigt! MATRIX/XODuS
    By michael.g in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-01-20, 10:54

Bookmarks