Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Enigma Evolution-X mod fungerar inte?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Red face Enigma Evolution-X mod fungerar inte?

    Hej!
    Fick min X-BOX med Enigma Evolution-X mod från PSXCare igår. När jag startar X-boxen ser det ut som vanligt tycker jag. Har inte haft någon X-box innan... Jag trodde jag skulle se något med Evolution-X??
    Har bränt ett spel .iso i Nero med Finalize CD och Disc-At-Once. X-Boxen hittar inte det utan säger bara "Your X-Box can't recognize this disc...."
    Måste jag göra något speciellt eller är det så att min X-box mod helt enkelt inte fungerar?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Vi installerar inte evolution-x dashboard eller andra program pga upphovsrättsliga skäl. Du måste själv ordna detta.

    Se våra guider:

    <a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=49;DaysPrune=1000" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=49;DaysPrune=1000</a>

    Sedan får du testa andra media, dvd-rw eller dvd+rw rekommenderas, cd+rw i nödfall...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3

    Post

    En motfråga
    Vad brände du på för skiva?
    x-boxen har stora problem med cd-r funkar oftast inte alls
    cd-rw går bättre men allra bäst är dvd om du har en sådan brännare.

    "happy gaming"
    DooMarN

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Tack Hansi och DooMarn!
    Jag läste i guiderna och insåg att jag måste köpa en CD-RW brännare nu, precis som du också sa DooMarn. Skit också :-) Fast jag var ändå på G att köpa ny brännare. Ska ta en sväng till Mycom imorgon!

  5. #5

    Lightbulb

    Varför inte en DVD-brännare i stället den klarar cd-rw & cd-r också.
    Gör som jag!
    Köp en på Elgiganten, siba eller liknande "kontant eller avbetalning"
    Men glöm inte att köpa en 3 eller 5 årig försäkring då
    har du garanterat en brännare i 3 eller 5 år
    Blir det något fel vad som hellst, den slutar funka eller du tappar den i gatan när du kommer ut från affären eller varför inte slinta med en kraftig lödkolv på kretts kortet :-)
    Dom lagar den om det går annars får du en ny UTAN självrisk eller några andra avgifter
    DooMarN

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Nu har jag köpt en Plextor CD-RW 40/12/40A och bränt EvolutionX V1.8.458.iso på Verbatim CD-RW 650MB 4x, Plextor CD-RW 650MB 4x-10x och Clas Ohlson CD-RW80 1x-4x alltihop bränt i Nero v5.5.9.9 i 4x hastighet, Finalize CD och Disc-At-Once.
    Jag har provat att sätta i CD skivan, stänga ner XBOXEN och därefter slå på den med skivan i. Det fungerar inte: "Your X-Box can't recognize this disc...."
    Att bränna är inga problem, har bränt massor till både Dreamcast och PS2 och det har alltid gått bra även om det var lite trixigt att bränna till Dreamcast i början...
    Så antingen gör jag HELT fel eller så fungerar inte min Xbox som den ska, jag vägrar just nu tro att tre olika CD-RW märken och ett CD-R märke bränt med två olika brännare inte skulle fungera någon av dom!??!
    Ska man inte bränna Evolution-X ISO filen och boota på den skivan???
    /Per.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    DooMarn, vad kostar en DVD-R -RW eller +R +RW på elgiganten? Jag har mest kollat på HP när det gäller sånt för jag vill ha en som kan bränna DVD+R/+RW för jag misstänker att DVD-R/-RW inte är så bra om man ska backa upp sina DVD filmer? Vilket iofs inte är lönsamt än, men ändå man vill ju att det ska funka

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Jo är det inte konstigt att man inte kan läsa någon av dom brända skivorna i min PC heller? Och jag kan inte öppna .iso filen med Daemon Tools heller. Fast det kanske ska vara så? Jag har provat med två olika EvolutionX .iso filer laddat ner från två olika ställen...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Post

    Såg att Rickard1979 hade fått sin XBOX omflashade och fungerade bättre efter det. Skulle det kunna hjälpa mig också eller!?

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Kramfors
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Cool

    Xbox skivor använder sig av UDF format vad jag kan förstå, och om man har win98 tex så kan man
    inte läsa dom.
    Men med Windows xp så tror jag det finns möjlighet att läsa UDF.
    Om man ska bränna ut tex XB Mediaplayer eller något annat prg så är Nero ett inte så lyckat alternativ.
    Prova med Prassi PrimoDVD istället och välj UDF128 samt Disc at Once (Closed) i Edit - Recording Options..
    Jag har bränt många "Verbatim DatalifePlus 700mb cd-rw" skivor i 10x med PrimoDVD och aldrig haft några problem.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    25
    Respekt
    0

    Cool

    Tack för tipset om UDF. Jag fick varken Prisso PrimoDVD eller Prisso PrimoCD att fungera. Jag har ingen DVD brännare så kanske därför PrimoDVD ej fungerade. Anyways, laddade ner UDF Reader från nero.com och brände Evo-X, funka perfekt!!! Laddade även ner InCD från nero.com nu och det borde vara ännu bättre :-) Fan också att klockan är halv tre på morgonen nu och jag måste upp och jobba imorgon

  12. #12
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Kramfors
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Jag har ett tips till för er som inte kan får"BOXEN" att läsa Evolution-x........

    Ladda hem Xiso och packa upp Evolution-x iso´n på HD.
    Där finns bla en "Bios Map" och en "default.xbe"
    - kopiera över "menu.ini" som ni förmodligen kan hitta i samma "zip" eller "rar" fil som evolution-x iso´n låg i.
    Ta även hem ett dummyfile creator prg (Ett prg som skapar skräp data).
    Gå in i mappen där ni packade upp Evox -skapa en map med tex namnet 0dummy.

    Kör igång Dummy prg och gör en ca 500mb stor fil, lägg den filen i 0Dummy mappen.

    Och för er som får Primo DVD att fungera skapa en data CD samt välj UDF 128 och DAO (Closed) och bränn.
    Sedan så bör eländet fungera
    ------------------------------------------------
    Orsaken till att man ska göra en "Dummy fil" med
    sk skräp data, är att "Boxen´s" laser inte alltid gillar att det är för lite data på skivan (Mängden
    data i Evolution -x ison är inte stor)...

    Den får problem att läsa skivorna vilket resulterar att man kliar sig i skallen och funderar vad i hel.. man gjort för fel

Liknande diskussioner

  1. Knapp för DvDn fungerar inte
    By J15 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 13:16
  2. Brända DVD-spel fungerar inte
    By theworst in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2003-12-04, 22:15
  3. MS Dashboard fungerar inte
    By loaded in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 09:12
  4. Mitt "Multi X" fungerar inte (snabb hjälp tack)
    By Carpenter in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-21, 22:50
  5. Mina DVD-R skivor fungerar inte längre!
    By Empfmil in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 19:51

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •