Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Angående modifikation.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

Question Angående modifikation.

Jag har länge funderat på att chippa min box och nu verkar snart timmen vara slagen
    aja till mina funderingar:

1. Jag har funderat på att köra spel via en större hdd som jag ska ha i xboxen. vilket chip/modifikation är bäst för mig?

2. Om jag skickar in min xbox för modifikation till er fixar ni in evolution x på hårddisken då eller är det ngt man får göra själv? (inte för att det verkar svårt eller så, bara undrar.)

3. och cd-r skivor funkar ju inte bra på xbox men funkar alla dvd-rw skivor? min polare har dvd-r/rw brännare och isåfall kan jag ju bränna evolution x på dvd-rw skiva och fixa det den vägen.

aja.. tacksam om ni på psxcare kan svara.. hare bra

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Läs våra guider!

<a href="http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=49;DaysPrune=1000" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=forum;f=49;DaysPrune=1000</a>

1: Jag rekommenderar flashning av bioset, så kan man flasha om när man vill sedan.

2: Evolution-x dashboard måste du installera själv, vi får inte sprida den pga upphovsrätt.

3: Man får prova, att ALLT skall fungera är ju att hoppas lite för mycket
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

Tackar hansi. där trilla poletten ner amen då blir det nog flashning av bioset då. en fundering till. kan jag ta bort "warrinty" klibban från xboxens undersida? jag läste att man får av den smidigt och bra med hjälp av en hårtork. aja hare bra!
    förresten vilket bios flashar ni med? tack på förhand

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

och en grej till... den viktigaste
    om jag skickar en fungerande xbox till er så är det väll 100% garanterat att man får tillbaka en fungerande moddad xbox? óch använder ni Milksop när ni flashar bioset?? ifall det är så så skickar jag nog iväg min imorgon

<small>[ 01 September 2002, 13:05: Meddelandet redigerat av: punk ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av punk:
    <strong>och en grej till... den viktigaste
    om jag skickar en fungerande xbox till er så är det väll 100% garanterat att man får tillbaka en fungerande moddad xbox? óch använder ni Milksop när ni flashar bioset?? ifall det är så så skickar jag nog iväg min imorgon
    </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Japp, fungerar din xbox när vi testar den innan vi öppnar den så ser vi till att du får en fungerande tillbaka också.

Vi använder f.n. inte Milksop, något är fel på vår Milksop och vi har inte hunnit felsöka den...så vi monterar enigmah - flashar om - tar bort enigmah. Tycker det är säkrare än att riskera att tsopen inte blir perfekt tillbakalödd då det är jobbigt för kunden att behöva skicka in boxen igen isåfall...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

låter helt kanon! jag skickar den imorgon =)
    är det evox 2.2 bioset ni flashar med? hare bra!
    ps.. var det 1500kr det kostade??
    *hoppas jag får den innan helgen*

<small>[ 01 September 2002, 18:30: Meddelandet redigerat av: punk ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi flashar alltid "det senaste och bästa", vilket jag just nu anser "Complex" vad det nu var för siffor vara...

Och våra tekniker har jobbat h*cken av sig under helgen, alla inlämnade ps2 och xboxar vi fick in under lönerushen förra veckan är färdiga! Ingen kö kvar! Så är posten snabb så är kanske din box tillbaka före helgen.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

sådär ja nu har jag skickat xobxen å ni har tagit emot den också
    jag undrar även om ni löder dit en switch så man kan enabla/disabla flashning av bioset och jag undrar även om paketet har samma kollinummer när ni skickar tillbaka det! tack på förhand =)
    *hoppas fortfarande på att få det innan helgen*
    /Falubo

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av punk:
    <strong>sådär ja nu har jag skickat xobxen å ni har tagit emot den också
    jag undrar även om ni löder dit en switch så man kan enabla/disabla flashning av bioset och jag undrar även om paketet har samma kollinummer när ni skickar tillbaka det! tack på förhand =)
    *hoppas fortfarande på att få det innan helgen*
    /Falubo</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vi löder inte dit någon switch om du inte anger att du vill ha den samt hur snyggt/dyrt vi skall montera den. Det kommer inte vara samma kollinummer.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

ok tack hansi då vet jag!
    hmm finns det ngn möjlighet att få det nya kollinummret? så att man kan följa paketets väg på posten ifall du vill skriva det så var det jag som skcika från falun i en ikea kasse haha
    hare bra

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Den är redan klar, men skickas först imorgon och har därför inte fått något kollinummer ännu. Jag tänker inte skriva kollinumret i forumet, du får maila eller ringa imorgon.

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

låter kanon det hansi!
    kommer paketet till posten eller hem till dörren?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om du inte angett något annat så skickas den med postpaket, vilket tar 3-4 dagar på sig och hamnar på ditt postkontor. Vill du betala extra för hempaket eller företagspaket så är det bara att säga till, då går frakten på c:a 240:- istället för 161:-

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    0

jag skrev ett mail till er nu skicka kollinummret så fort ni kan!

Liknande diskussioner

1. X-box, angående modchip med mera.
    By zerialano in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-08, 15:47
  2. Fråga angående spel-format - hur gå till väga
    By unia in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-09-06, 12:48
  3. angående switchen när man spelar LIVE
    By HackerFarfar in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-07-22, 16:41
  4. fråga angående hd guiden
    By pemani in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering