Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Xboxdash.xbe +EVo6.D -DVDremote =:(

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Post Xboxdash.xbe +EVo6.D -DVDremote =:(

Jo ändrade i min evox.ini att boxens "egen" dvd spelare ska spela DVDfilmer. Ändrade evox.ini till
    AutoPlay = Yes
    DVDPlayer = C:\xboxdash.xbe

...(minns inte 100% om det jag skrev så.)

När jag kör på detta viset och försöker kolla på en film loopar boxen bara runt runt. Krävs det en DVD fjärr för att det ska funka när man flashat sin BIOS för att xboxdash.xbe ska kunna spela DVD film ? ...eller har jag missat något ?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    0

Cool

jupp... det har ju inte med moddningen att göra, du skulle ju ändå inte kunna styra filmuppspelningen med dashboardens player. Har du ingen fjärr så ska du köra med X2.

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    ///
    Respekt
    23

Lägg in DVDx2 på HD'n sen så länkar du till den istället! Då ska du se att DVD'n hoppar igång....

/Babyface

Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    23

Jo jag körde ju med DVDx2 tidigare.... ville bara kolla med boxens egen spelare om boxen "fryser" efter 1.38h även med den inbyggda spelaren. Tack iallafall.
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Jag hade samma problem.
    I mitt fall var det att xboxdash.cbe ÄR ExolutionX dashen och msxboxdash.cbe är orginal dashen. För att köra regionsfria DVD använde jag en .cbe som heter msxboxdashallreagion.cbe.
    Detta var hur saker och ting såg ut efter att ha använt superdisc3.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Tyvärr fungerar xboxdashallregion.xbe bara på boxar tillverkade före 2002-08-01
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2002
    Respekt
    0

Hansi. Finns det en regionsfri version av Xbox 1.1 dashen???? Vore väldigt trevligt med en sådan.. Vet att DVDX2 är det men jag vill kunna använda originalspelaren.

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Respekt
    24

Inte än vad jag vet.

Liknande diskussioner

1. xboxdash.xbe version på superdisc 3.5?
    By samplehead in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-05-09, 19:03
  2. var kan man ladda ner xboxdash.xbe ?
    By svingis in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 13:59

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner