Mors,
Har bytt och nollat den nya HD:n. Startar evo boot skivan och kollar i settings men får varken fast eller dhcp adress. Byter tillbaka till den gamla HD:n så funkar det. Vad är det för fel!???
Mors,
Har bytt och nollat den nya HD:n. Startar evo boot skivan och kollar i settings men får varken fast eller dhcp adress. Byter tillbaka till den gamla HD:n så funkar det. Vad är det för fel!???
Har du statisk ip YES eller NO?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hansi,
Jag har provat båda.
den visar att jag har kontakt men den visar inte någon ip adress. Det är väll inget fel på den flashning du gjorde igår?
Har för mig att det finns något val för "use network" också?
Du skall ha static IP = yes samt rätt ip-adress för ditt nätverk inknappat.
Flashningen kan inte påverka detta.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bra!
Då skall jag prova det!
Jag har ju hela helgen på mej!
jag fick samma ska också testa och se om det fixar sig.
Redcheat
"PsX & Ps2 Will always Rock"
mIKEEY fick du rätt på ditt`?
jag fick inte rätt på det hur jag än gjorde så jag tänkte jag sätter i orinal hdn och kör allt som innan då funkar det med nätverket,, visst allt var normlat(obvious) men så satte jag i evo-x skivan så funka inte nätverket precis som n'r jag satte i en ny hd....
hansi?
Redcheat
Hej..
jag hade samma problem i början jag också när jag bytte hdd..
Men jag kopierade över start filerna från cd till hdd, och sedan körde jag från hårddisken, och ställde in ip nummret..
För när man ändrar inställningarna så vill nog boxen starta om för att ändringarna skall gälla, och då vill den spara inställningarna och det gör den nog inte om man botar från cd...
Kan ha fel... men detta funkade iaf. för mej.
tackar för den=) tror nog det kan hjälpa
men vilka filer behövs?
Redcheat
det går ju inte att använda boxplorer heller för då vill den läsa från hdn och får error....
Redcheat
fixade det... gjorde så att packade upp superdisc...tog och ställde in i evox.ini att ska köra på static ip och ställde in ip sen bara brände jag om den så funka allt kalas.
Redcheat
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av Redcheat:
<strong>det går ju inte att använda boxplorer heller för då vill den läsa från hdn och får error....</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Då har du kanske inte formatterat hårddisken. Om du har senaste superdisc.iso så finns under <a href="http://www.PSXCARE.com" target="_blank">www.PSXCARE.com</a> menyn ett val som heter "Warning, format C-E-F". Det kommandot ersätter de tidigare formatteringskommandona man brukade köra via ftp.
Jepp,
Det funkar om man formaterar hd:en sedan sätter en fast ip. evo 1.2894 behöver inte nollas. Det är bara att formatera med det programmet som finns i evo 1.2894 och bootta om så får man en fungerande IP adress.!
The hunt for gamez is on!!!
Bookmarks