Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med backup

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Post Problem med backup

Hejsan!

Har en rätt repig skiva som jag vill göra en backup av. Jag använder CD-R Win för att göra en imagefil och sätter Error Recovery på Auto. När jag försöker läsa skivan avbryts den alltid mitt i på grund av att den inte kan läsa skivan. Men om jag spelar den i min PS funkar spelet galant, utan några som helst hack. Ska jag sätta Error Recovery på Replace istället (ersätter alla oläsbara block med nollor) eller hur ska jag göra för att få en korrekt imagefil?

/Rickard

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Prova och tala om hur det gick.

Antagligen finns det något ställe eller någon filmsekvens i spelet som du kommer få problem med både med originalet och kopian.

Om det är ett värdefullt original så kan vi ordna slipning av ytan för 100:-. Vi har som test skickat in skivor vi kört över med våra kontorsstolar och fått tillbaka dom i perfekt skick...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Ska jag sätta Error Recovery på Reduce eller Ignore? Vad blir skillnaden och varför ska man ha det ena eller det andra?

/Mysticum

Registrerade
    May 2002
    Från
    Nyköping
    Respekt
    0

Kör du läsningen av skivan i 1x?
    Finns en sak som man kan testa, har ej provat detta själv och vet inte om det påverkar skivan negativt. Att använda möbelpolish som innehåller silikon, detta kan fylla igen en del repor och göra skivan läsbar.

Tycker att du ska ha error recovery på abort för inget playstationspel har tryckta fel.

Liknande diskussioner

1. BAckup på org spel
    By avskedsfest in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 15:40
  2. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 23:48
  3. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-09, 00:41
  4. problem med backup
    By the thermit in forum Playstation 2 - backup/patchar