Har läst alla inlägg gällande problem med detta chipet på v1.1 och kan inte annat än hålla med om att det i princip är omöjligt att få det på plats!
Efter att testat i ca 3 h att få lampan att blinka grönt ansåg jag att en liten rengöring av kontaktytorna kanske skulle funka. Efter rengöringen var det dags för nytt test, hör o häpna, även detta funkade inte. Ansåg att det verkade lite korkat att börja löda på moderkortet när jag nu införskaffat mig ett lödfritt chip, men testade även detta o för att vara säker på att inte förstöra xboxen lät jag en med ca 30 års erfarenhet med elektronikprylar fylla i kontaktytorna och operationen verkade ha gått väl. När jag nu testade igen ville inte den gröna lampan blinka mer än de där första två blinkningarna och efter det fortsätter de röda. Har flytta runt chipet samt försökt trycka ned det lite lätt med fingrarna, har även kontrollerat att det har kontakt med speglar!! Men , ursäkta språket, lampjäveln vill inte blinka grönt!
Som tur var fungerar xboxet efter dess äventyr o inget är pajat. Men fråga är om jag fått ett rötägg till chip eller bara har missat någon punkt!? Har testat att flasha om bioset 3 gånger med EVO-X D.6 som ska vara det rätta.
Någon som råkat ut för samma öde som jag och sedan lyckats lösa det? Även om någon har nått annat fint tips så är det välkommet!
Bookmarks