Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hela X-box-paketet

Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Smile Hela X-box-paketet

Genomgående hög kvalité på inläggen här, men nu kommer jag och klampar kanske i klaveret? Jag har läst FAQ:s m m här och på refererade sajter för att försöka greppa x-box:ens möjligheter. Men den tekniska nivån är något över min horisont och kanske för detaljerad för "the common man"?

Antag att jag köper en optimalt moddad box. 1) Finns det då någon anledning att också skaffa en DVD-spelare? 2) Jag redigerar digital videofilm på PC, hur kan jag utnyttja X-boxen i det sammanhanget? 3) I vilken utsträckning kan boxen fungera som en PC? 4) Hur kan boxen användas i vårt hemma-LAN, skulle vi t ex kunna köra backupper eller pc-SW mot/via dess HD från en LAN-PC?

(Är någon intresserad av att tillsammans med mig skriva den fullständiga "kokboken" för boxen. Jag är proffsskribent - du är den som kan tekniken och ser möjligheterna.)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

1) DVD-spelare är ju alltid smidigt då den har knappar på frontpanelen = trevligare handhavande. Men XBOX:en är en utmärkt dvd-spelare om man bortser från detta.

2) Du kan kanske använda xboxen för att visa filmerna på din TV om du lägger dom i lämpligt format.

3) Ingen vettig användning som PC alls just nu, kommer säkert gå att köra Linux med mus & tangentbord inom sinom tid.

4) När Evo-X dashboard är laddad så är xboxen en ftp-server och går alltså att använda för lagring av filer. Startar man Linux så blir den redan idag en www-server m.m.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Problem att flytta filer med mellan box och box
    By nrowa in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:13
  2. Byta DVD-Rom mellan en moddad och en omoddad box!!
    By X-Jojje in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-16, 20:34
  3. Xbox live med moddad box? [Hansi]
    By Bagger in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-19, 09:21
  4. vilka livespel kan spelas på moddad box?
    By nikodemus in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-03-26, 09:41
  5. Psone bootar om hela tiden
    By sebbe81 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2001-12-06, 23:04

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner