Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: hmm..

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Respekt
    23

Post hmm..

om man lyckas med alla lödpunkter på x-ecuter utom den lilla sladden till moderkortet, hur beter sig xboxen då?

Min box funkar precis som förut d.v.s endast orginalspel funkar, har testat att koppla in en cdrom till men då blinkar det bara gönt/rött, är den lilla sladden som en av/på funktion till chipet?

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Respekt
    23

glömde fråga om det funkar att koppla in en cdrom istället för en dvdrom (ska bara installera evolution-x) .. tycker det borde funka

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Den lilla sladden stänger av originalbioset.

När originalbioset är avstängt så försöker xboxen hitta ett alternativt bios på den s.k. LPC-bussen. Och det är då den hittar bioset på X-ecuterchippet...

Om du inte löder den lilla sladden så hittar xboxen sitt originalbios och startar som vanligt. LPC-bussen tittar den inte ens på...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    där ------>
    Respekt
    23

Tack för snabbt svar .. nu ska jag försöka igen

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Innehåller alltså X-ecuter-chippet en modifierad version av Microsofts BIOS? Hur kommer det sig då, att ni kan sälja produkten? Jag trodde att det inte var lagligt att sälja kopior av Microsofts produkter, även om det rör sig om modifierade versioner?

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Respekt
    23

Duu stefan, det var fan nog det dummaste jag har någonsin hört, då skall det fan vara olagligt att göra en DVD regionsfri oxå??? det är i princip samma sak, så där får du nog en minuspoäng.
    I'm a XBOX Lover.

©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

Stefan: Har jag också hört. När xtender kom var det en butik som sa att dom skulle få in det, men när dom senare fortfarande inte fått in det så mailade jag dom och frågade varför dom inte fått in det, då sa dom att det var olaglig att sälja det pga koden var kopierad från orginal BIOSen och sedan modifierad.

Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Umeå
    Respekt
    23

Mm så är det också. X-Ecuter är en modifiering av Microsoft's original BIOS.

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    0

Så om man har X-Ecuter så är det den BIOS man flash och har sig med???
    Så om man vill köra orginal BIOS så är det bara att typ sätta en switch på kabeln???
    Så man behöver inte löda bort det å grejjer som på Enigmha där man flasha orginal BIOS???
    Har jag fattat det rätt då???
    Många frågor blev det, men så är man n00b också..

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om man har X-Ecuter så kan man inte flasha, utan det är bioset på X-Ecuterchippet som används. Eller originalbios om man kör switchat. Det går inte att starta på X-Ecuter och sedan flasha om originalbioset.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2002
    Respekt
    0

Tänkte mer på om man kunde flasha bios:et på X-ecuter chipet??? Då det väl var en kopia på MS orginalet...

Liknande diskussioner

1. Hmm hur får jag autolaunch av spel i avalaunch?
    By ekke in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 16:07
  2. Hmm :)
    By Phaze in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-03-30, 17:46
  3. Hmm har jag fått 3.2?
    By SEALen in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 15:43
  4. Hmm...
    By BOLL in forum Matrix/Xodus Support
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 15:02
  5. Hmm