Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Överföring PC --> Xbox - Racer-överföring?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post Överföring PC --> Xbox - Racer-överföring?

    Hejsan!

    När jag ska föra över filer ifrån PCns hårddisk till xboxens, då använder jag först Webdrive för att mappa xboxens hårddisk.
    Efter det drar jag över filen jag ska lägga in.
    En ca 700 mb fil tar ca 2 minuter (ses i ett litet windowsfönster). När det är klart tar webdrive över (tror inte det är windows) och en till popup kommer där det står upploading och det tar kanske 20 minuter.

    Aj aj aj.. lång tid det. Överföringshastigheten där ligger då på ca 600 kb/sek.

    Jag har en snabb hårddisk i både min burk och xboxen (maxtor 80 gig 8mb cash). Så kör jag direkt med en korskopplad tpkabel.

    Så frågan(orna) är:
    - Ska jag skippa webdrive? Varför upploadar den en fil på 700mb, en gång snabbt (2 min) och sen en gång till på kanske 20 min)?
    - Vad annars kan man göra för att trimma upp så att överföringen blir "racer"? Ett ftp-program?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post

    Skippa webbdrive, Det den gör först är att cacha det lokalt alltså på din dator. sen går det väldigt sakta att överföra filerna till xboxen. Av någon skum anledning så pajjar den komunikationen med XboXen, så även när du ska ftp:a över filer med andra program så går det saktare. Jag märkte skillnad direkt när jag avinstalerade webbdrive/internet neighbourhod och startade om datorn, det gick ca 10 ggr snabbare utan webbdrive. Största anledningen för mig att använda webbdrive var platsbrist, men eftersom den var tvungen att cacha filerna så var jag endå tvungen att ha utrymmet på datorn. Jag skulle alltså köra Xiso direkt till hårdisken på xboxen men spelet skulle endå mellanlagras på datorn så jag tjänade ingenting på det. Hoppas att det på något sätt i framtiden går att komma åt XboXens hårddisk som hårddiskarna på nätverket, ingen ftp alltså........
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post

    Förresten kör med wincmd eller Total commander som den nu heter, fungerar bäst till XboXen tycker jag............................................... ......
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Post

    Jag skippade webdrive och gick direkt ifrån explorer in på xboxen.
    So far so good!

    Men när jag skulle dra en fil, kom det upp ett felmeddelande att jag saknade behörighet till det.
    Ändå hade jag loggat in med xbox och lösen.. och kunde browsa alla filer.
    Vad kan jag ha missat?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    Mitt heta tips är att använda en RIKTIG ftp-klient, typ FlashFXP el. TotalCommander. Du har väl ett 100Mbit nätverkskort förresten? Annars kan du inte förvänta dig högre hastigheter än ca 900kbit.
    /kLaN

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Xbox överföring till annan xbox! Hjälp!!
    By skippy in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-19, 22:58
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •