Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Byta Bios och ljud från boxen?

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Respekt
    23

    Post Byta Bios och ljud från boxen?

    Hej två frågor, nu när Xbox live kommer är man ju tokorolig att man inte ska få lira om man har en xbox som är moddad. Jag har bara flashat mina bios, men är det värt att "flasha tillbaka" orginal bios och skaffa ett matrixkort istället? Går det att stänga av när man vill lira live då?

    Min andra fråga är varför min box låter så förbannat högt, det är skit irriterande, ere nån mer som haft problemet och löst det?

    Mr P

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    86
    Respekt
    23

    Post

    Skaffa en PcBioxx istället, då kan du starta original biosen genom att hålla inne eject knappen i ett par sek.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Respekt
    23

    Post

    Och skaffa en PcBioxx, vad är det? Ett modchip? Låter vettigt i sådanafall...

    Undrar hur det blir när live kommer....

  4. #4
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    91
    Respekt
    23

    Post

    Skaffa ingenting förän du vet vad som gäller xboxlive och om du huvudtaget ska ha det.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Det går alltid att uppgradera en flashad bios på så sätt att man flashar in en image med upp till 4 olika biosversioner. Genom att montera 1-2 switchar kan man sedan välja vilken BIOS som xboxen "ser".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    61
    Respekt
    23

    Post

    Och vad kostar en "switch" installation?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    +500:- för två switchar (ger möjlighet att välja 4 olika BIOS).

    Vid omflashning måste båda switcharna vara OFF.

    Man måste flasha hela bioset på en gång, dvs man går "tillverka" en 1M image genom att kopiera 4st 256K images efter varandra (DOS: copy /b bios1.bin + bios2.bin + bios3.bin + bios4.bin 1mbios.bin)

    Jag skall undersöka om det inte finns någon lämplig vridkontakt (typ scsi#-inställningsskruven på externa scsi-lådor) man kan använda.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 17:55
  2. cepe ljud från hd:n?
    By pemani in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 01:44
  3. Varför bootar inte boxen?
    By abaqus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 12:21
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  5. från evox>X2 bios och IGR?
    By j.johansson in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-06, 14:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •