Hmm nu har jag kollat runt lite här på forumen i ett försök att förbereda mig inför mitt framtida köp av en Xbox, som troligtvis sker inom två månader.
Men jag vet inte om jag blivit så mycket klokare av det jag läst här, kanske snarare mer osäker och smått tveksam.
För "självklart" vill jag modda min Xbox, liksom så många andra redan har gjort och planerar att göra. Vad jag därför har försökt leta reda på här på forumen är information om de olika chippen, vad folk använder mest, vad som rekommenderas och hur det är med Xbox Live.
Att Live stänger ut en ifall den känner av ett ********* vet jag, men för ett par dagar sedan trodde jag säkert att det fanns en lösning på detta - nämligen genom att antingen stänga av sitt chip eller ta ut det om man har ett Xodus som ju är lödfritt.
Live är relativt viktigt för mig, även om jag kanske inte kommer att köpa det så fort det finns tillgängligt i Sverige så är jag övertygad om att det kommer många titlar såsom True Fantasy Live Online som kommer att locka mig till att vilja införskaffa Xbox Live...
Men nu har jag som sagt blivit lite mer tveksam i denna djungel av chip, för det verkar inte alls vara så säkert att det fungerar med att stänga av chippet och det här med att plocka ut det har jag inte hört nånting alls om. Många verkar dessutom ha problem med installationen av ett chip och det värsta jag vet är att sitta i flera timmar, frustrerad och orolig över att ha gjort något fel eller fått något som inte alls fungerar.
Sen är jag fortfarande osäker på vilket ********* jag vill ha och vilken version av Xbox som man bör skaffa. För övrigt funderade jag även på att köpa en "begagnad", redan moddad Xbox som det ju finns ganska gott om på nätauktioner - men det kanske inte är ett så bra alternativ trots allt och särskilt inte då jag inget kan om de chip som finns. Man vet ju heller inte hur bra Xboxen som säljs fungerar.
Det börjar bli lite krångligt och snårigt alltsammans, men jag vet iaf en sak och det är att jag vill fortfarande ha en Xbox och den ska vara moddad (behöver knappast nämna varför). Samtidigt tänker jag ibland att det enklaste vore om jag bara struntade i allt vad ********* heter och helt enkelt la mig för de sanslösa priser som företagen tar för sina spel. Då skulle Xbox Live dessutom inte vara något jag behöver oroa mig för, om jag nu ens skaffar det...
Så... någon här som känner för att upplysa mig lite? Vad är bra, vad är mindre bra och hur är det egentligen med Live? Den sista frågan kanske är svår för er här att svara på, då Live inte finns i Sverige ännu. Men någon borde ju ha forskat lite kring detta och talat med folk i USA? Eller ska man kanske måsta ta itu med den biten själv.
*vilse*
Bookmarks