Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Inköp av Xbox inom två månader

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Question Inköp av Xbox inom två månader

    Hmm nu har jag kollat runt lite här på forumen i ett försök att förbereda mig inför mitt framtida köp av en Xbox, som troligtvis sker inom två månader.
    Men jag vet inte om jag blivit så mycket klokare av det jag läst här, kanske snarare mer osäker och smått tveksam.

    För "självklart" vill jag modda min Xbox, liksom så många andra redan har gjort och planerar att göra. Vad jag därför har försökt leta reda på här på forumen är information om de olika chippen, vad folk använder mest, vad som rekommenderas och hur det är med Xbox Live.

    Att Live stänger ut en ifall den känner av ett ********* vet jag, men för ett par dagar sedan trodde jag säkert att det fanns en lösning på detta - nämligen genom att antingen stänga av sitt chip eller ta ut det om man har ett Xodus som ju är lödfritt.
    Live är relativt viktigt för mig, även om jag kanske inte kommer att köpa det så fort det finns tillgängligt i Sverige så är jag övertygad om att det kommer många titlar såsom True Fantasy Live Online som kommer att locka mig till att vilja införskaffa Xbox Live...

    Men nu har jag som sagt blivit lite mer tveksam i denna djungel av chip, för det verkar inte alls vara så säkert att det fungerar med att stänga av chippet och det här med att plocka ut det har jag inte hört nånting alls om. Många verkar dessutom ha problem med installationen av ett chip och det värsta jag vet är att sitta i flera timmar, frustrerad och orolig över att ha gjort något fel eller fått något som inte alls fungerar.
    Sen är jag fortfarande osäker på vilket ********* jag vill ha och vilken version av Xbox som man bör skaffa. För övrigt funderade jag även på att köpa en "begagnad", redan moddad Xbox som det ju finns ganska gott om på nätauktioner - men det kanske inte är ett så bra alternativ trots allt och särskilt inte då jag inget kan om de chip som finns. Man vet ju heller inte hur bra Xboxen som säljs fungerar.

    Det börjar bli lite krångligt och snårigt alltsammans, men jag vet iaf en sak och det är att jag vill fortfarande ha en Xbox och den ska vara moddad (behöver knappast nämna varför). Samtidigt tänker jag ibland att det enklaste vore om jag bara struntade i allt vad ********* heter och helt enkelt la mig för de sanslösa priser som företagen tar för sina spel. Då skulle Xbox Live dessutom inte vara något jag behöver oroa mig för, om jag nu ens skaffar det...

    Så... någon här som känner för att upplysa mig lite? Vad är bra, vad är mindre bra och hur är det egentligen med Live? Den sista frågan kanske är svår för er här att svara på, då Live inte finns i Sverige ännu. Men någon borde ju ha forskat lite kring detta och talat med folk i USA? Eller ska man kanske måsta ta itu med den biten själv.

    *vilse*

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Välj en box med x-ecuter-2 så har du de bästa förutsättningarna. Men räkna inte med att det kommer fungera med Live, det kommer vara en ständig kamp mellan hackers och microsoft med osäker utgång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Post

    Tack för kommentaren Hansi, ska kika närmare på chippet du nämner. Hittar jag någon som säljer en moddad Xbox med det i sig kanske jag köper

    Någon annan som har något att tillägga?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du kan få den ny från oss för 4.200:- med två spel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    86
    Respekt
    22

    Post

    PcBioXX är ett alternativ också... med det chipet kan du välja om du vill boota från originalbios eller från modchipet..

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Pc-BioXX kör jag oxå med, och det fungerar helt perfekt! Kan man även flasha om biosen från PC!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Post

    PcBioXX ??

    1. Nån som kan förklara det chipet lite närmare?
    Hur funkar det? Fördelar/nackdelar?

    2. "med det chipet kan du välja om du vill
    boota från originalbios eller från
    modchipet.."

    Kan man inte göra så med t.ex. X2 Lite?
    Alltså att har orginal biosen på ena halvan
    och t.ex. X2 bios på andra halvan?

    mvh pemani
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Post

    Tack Hansi men 4200:- är alldeles för mycket för mig, särskilt då jag redan har 10 spel liggandes på min hårddisk och inte känner att originalspel är så nödvändigt att få med som t.ex en extra handkontroll.

    PcBioXX har jag inte hört talas om tidigare, vad kostar det chippet och finns det kanske här på PSXCare?
    Frågan är ju återigen hur bra det kommer att fungera med Live... nåväl man får väl avblåsa tankarna på Live tills vidare.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pemani:
    <strong>PcBioXX ??

    1. Nån som kan förklara det chipet lite närmare?
    Hur funkar det? Fördelar/nackdelar?

    2. "med det chipet kan du välja om du vill
    boota från originalbios eller från
    modchipet.."

    Kan man inte göra så med t.ex. X2 Lite?
    Alltså att har orginal biosen på ena halvan
    och t.ex. X2 bios på andra halvan?

    mvh pemani</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">X-ecuter 2 lite fungerar likadant. Du kan ha 2x512K bios på chipet, samt stänga av chipet helt och använda originalbios.

    Vi kommer inte ta in pc-bioxx då x-ecuter 2 pro kommer bli bättre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Post

    Ok, då låter ju X-ecuter 2 Lite lika intressant som PCBioXX och X-ecuter 2 Pro ännu mer intressant Frågan är ju bara vad det kommer att kosta när ni väl får in det, och när detta sker (inget jag förväntar mig ett svar på nu).

    Men jag ska ju ändå inte köpa en Xbox just idag, så kanske har ni fått in Pro inom två månader och då kan man ju slå till.
    Känner jag mig riktigt otålig kanske jag köper en omoddad, begagnad Xbox med några originalspel och struntar i att modda den tills vidare.

    <small>[ 05 January 2003, 15:18: Meddelandet redigerat av: ConraDargo ]</small>

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    "...Denna version går att flasha om från evo-x dashboard. Om man flashar fel så går det inte att koppla detta chip till en PC för att återställa, utan man måste starta xboxen med ett annat chip och sedan byta med strömmen igång för att kunna flasha in korrekt bios igen..."

    Så står det om x-ecuter 2 lite på PSXCARE´s hemsida! Så nog är det väl lite skillnad på detta och PC-BioXX!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Likadant i frågan om att använda olika biosversioner.

    PRO versionen kommer även gå att flasha om från pc
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24

    Post

    Men vi säger att man kör med Evo-X biosen / orginal biosen. Sen installerar man Evo-X dashboarden. Om man då startar boxen med orginal biosen kör man med Evo-Xs menysystem eller med M$ menysystem?

    Ser dom menysystemen helt olika ut (Evo-X och M$) ??

    mvh pemani
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av gustav:
    <strong>"...Denna version går att flasha om från evo-x dashboard. Om man flashar fel så går det inte att koppla detta chip till en PC för att återställa, utan man måste starta xboxen med ett annat chip och sedan byta med strömmen igång för att kunna flasha in korrekt bios igen..."</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det där är också något som jag har funderat på. Ser det som ännu ett skäl till att vänta på X-Ecuter Pro.
    Att det skulle vara så mycket krångel med att få sig en moddad Xbox

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  3. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  4. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •