Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Bränna xboxspel?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post Bränna xboxspel?

    Hej, jag har en fråga. Ni har säkert får denna massa gånger innan, men jag hittar inte någon tråd om detta så jag skapar en ny:

    Skall beställa en ny dator snart och funderar på DVD-brännare. När jag sedan läste att det finns dvdskivor som klarar Xboxspel så blev jag ännu mer tänd på det.

    Nu undrar jag om det verkligen funkar?

    Kan typ ingenting om detta, det är därför jag frågar.

    Dvdskivorna jag snackar om är dessa:
    <a href="http://www.**********.se/VisaProdukt.asp?ProduktID=1186&GruppID=101" target="_blank">http://www.**********.se/VisaProdukt.asp?ProduktID=1186&GruppID=101</a>

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Bakom datorn
    Inlägg
    63
    Respekt
    22

    Post

    Visst fungerar skivorna. Kolla hellre vilken dvd-brännare du får.
    Själv ska jag köpa nec nd-1100 klarar både + & - DVD

    hajk

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Post

    Aha, så brännare har betydelse också?
    Vilka "funktioner" skall finnas med isåfall?

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Nec ND-1100 är riktigt dålig...likaså Sonys nya.

    Nec kommer ut i slutet av januari. den skulle ha släppts i november. anledningen
    att NEC dröjer med releasen beror på att
    det har varit kompatibilitetsproblem med många typer av media på Sony's.
    Sony DRU500 och Nec ND-1100 är EXAKT samma brännare!!!
    Ska du köpa en brännare köp Pioneer A05. Absolut bästa på marknaden.

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22

    Cool

    Var kan jag hitta mer info om kompabilitetsproblemen som Sony sägs ha. Jag har läst en massa user reveiws och hittat folk som inte kan bränna på några media alls och folk som lyckas bränna på det mesta. Jag funderar själv på en Nec så jag är väldit intresserad av att hitta en trovärdig källa med oberoende information.
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    Varför vill du ha en krosskompatibel brännare?
    Jag var själv inne på att köpa Nec men testade min kompis Sony....SKRÄP!!!!
    Det finns ingen anledning att köpa en +/- brännare. Allt snack om bättre kompatibilitet etc med + media är bara ett försäljningstrick.
    Det är nämligen så att Philips vägrade betala licens till Pioneer och skapade sin egen standard, en hel del stora fabrikat hakade på men många har nu gett efter och antingen gått över till - eller stödjer båda.
    Det finns absolut inga fördelar med att ha en + brännare...nackdelar: många, priset, dålig
    kompatibilitet med konsoller (både Playstation
    och Xbox stora problem att läsa + media) mm... Intresset för + media är mycket mindre än för -.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post

    Ville bara säga att Sonys nya brännare inte alls bygger på samma teknik som Nec's. Det är två helt skilda brännare, och för att Sonys skräp klarar dubbla formaten liksom Nec har många fått för sig att den är dålig. Sanningen är att NEC är väldigt prisvärd och efterfrågan är stor. Dom har helt enkelt inte lyckats tillverka tillräckligt många enheter för att tillfredställa efterfrågan. Det har liksom gått att beställa den långt innan releasen.Det låga priset har gjort att fler enheter är sålda en tillverkade. Att senarelägga releasen är ett sätt att bromsa efterfrågan och samtidigt få fram flera enheter.
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    57
    Respekt
    22

    Post

    Visst finns det klara kompatiblitets fördelar med att ha en + brännare. Kanske inte mot console värden men för största kompabilitet mot stationära DVD spelare så är det en fördel. Anledningen till att jag vill ha en som klarar båda delarna är just den átt jag vill ha maximal kompabillitet. Helst skulle jag vilja ha en som klarar DVD-RAM också för predstandans skull men att få allt i ett kommer nog inte gå.

    Jag frågar igen är det någon som har sätt trovärdiga tester av sonyn eller nec:en?
    "The mind is like a parachute - it only works if it's open."
    - Frank Zappa

    Xbox 1.1 / PCBioxx / WD120GB

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    E:a
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Cool

    Sony har släpp ett nytt firmware som ska rätta till en del saker...
    Kolla detta!
    November 08, 2002

    Firmware 1.0d will improve read and write speed on DRU-500A. It will also provides enhanced writing compatibility with DVD recordable/rewritable media.

    Och här är länken, förhoppningsvis....
    <a href="http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=7374" target="_blank">http://www.cdrlabs.com/phpBB/viewtopic.php?t=7374</a>

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Post

    ville bara säga att sk kompatibilitets fördelar med + brännare och stationera DVDspelare är bara ett försäljningstrick....inget mera än massa lögn (börde veta då jag jobbat på XXXXX och sålt sådana). Folk går sedan och upprepar det säljaren har sagt och tror att det är sant.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    101
    Respekt
    22

    Post

    <a href="http://www.dvdplusrw.org" target="_blank">dvdplusrw.org</a>

    Här finns det mesta om + formatet.
    Mycket bra info samt kompabilitetslista till pc dvd och stationära dvd.

    De dvd+r/rw jag provat i xboxen har fungerat kanon.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Umeå
    Inlägg
    101
    Respekt
    22

    Post

    <a href="http://www.dvdplusrw.org" target="_blank">dvdplusrw.org</a>

    Här finns det mesta om + formatet.
    Mycket bra info samt kompabilitetslista till pc dvd och stationära dvd.

    De dvd+r/rw jag provat i xboxen har fungerat kanon.

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Swede talar om försäljningstrick + att det är en säljare som säger saker som är sanna ....hmmmm ... vilken säljare är det som ej talar sanning ?!?!
    Att en brännare(som dessutom är billig) stöder båda formaten kan väl knappast vara en nackdel eller ...? Jag har svårt att förstå att man kan säga att en brännare som inte ens kommit ut på marknaden är dålig när man inte ens har testat den. Om det nu skulle vara något problem med Nec-brännaren så kanske dom är fixade när den släpps ... vad vet jag, förmodligen lika lite som alla andra pga att brännaren EJ släppts än!

    /Stefan

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Hernta
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av swede:
    <strong>ville bara säga att sk kompatibilitets fördelar med + brännare och stationera DVDspelare är bara ett försäljningstrick....inget mera än massa lögn (börde veta då jag jobbat på XXXXX och sålt sådana). Folk går sedan och upprepar det säljaren har sagt och tror att det är sant.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Hur kan du säga att det bara är ett försäljningstrick då De flesta stora datortidningar i Sverige som har testat olika brännare och skriver denna mening fast på olika sätt: "Ifall det är kompabilitet du är ute efter så är det en dvd+rw brännare som du ska ha" Menar du att det är en gigantisk sammansvärjning emot oss konsumenter eller vad dillar du om? Tror mer att en del av försäljarna hos stora radio/tv handlare har en aning bristande kunskaper om en del produkter.

    <small>[ 28 December 2002, 14:28: Meddelandet redigerat av: SunKy ]</small>
    -=-._.-=-

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    42
    Respekt
    22

    Post

    jag undrar också en sak.
    måste man ha moddad xbox för att kunna bränna spelen? jag har hört att man måste ftp:a över spelen från boxens dvd och sen bränna ut dem?
    är det så?
    Ladies and gentlemen!
    The eagle has left the building!

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Post

    Tänkte bara tala om att jag inhandlade en pioneer 105 + 100 bulkdvd...

    Det rockar totalt... Jag får färre läsfel på mina backupspel än mina originalspel... Mina originalspel kallas för smutsiga ibland... det händer aldrig med backuperna.

    Funderade också på NECs dvd:brännare innan jag köpte min, men varför svika ett vinnande koncept och satsa på något man inte känner till.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Instämmer till 100% med kikkboxxer.
    Jag har köpt samma paket och skivorna funkar även utmärkt att bränna dvd-filmer som jag kollar på antingen i x-boxen eller min Sony dvd-spelare.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34

    Talking

    SONYS funkar hur bra som helst det är nog mer "SBS" än brännaren som e felet , har aldrig misslyckats med en bränning medan valet av skivor är en bättre synvinkel om man ska skylla på ngt. Men som sagt Mitsubishi nyaste laserteknik gör så att man kan bränna DVD i 16x & i 176/MBs med en 200 mwatt laserstråle alltså dubbelt så mycket.

    Undrar ngn om SBS=skit bakom spakarna
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    80
    Respekt
    23

    Post

    varför svika ett vinnande koncept säger ni..

    kanske för att NEC brännarn är mycket billigare?
    kanske för att NEC brännaren klarar - samt +?
    Det är ju ingen nackdel.

    Swede verkar prata utifrån egna erfarenheter och det har ju absolut ingen relevans i det här fallet...

    Jag tror inte att varken Sony (eller NEC brännaren för den delen) brännaren är så fruktansvärt värdelös som vissa försöker påvisa. Det verkar snarare så att man inte vågar erkänna att man köpt en brännare som inte har det senaste. Inget fel med det - men ändå...

    Pioneer brännaren har ett bra rykte, den fungerar säkerligen bra för de flesta.

    Men, många, liksom jag. Skulle inte klaga över möjligheten att kunna bränna + skivor, även om man främst kommer bränna - skivor.

    Det hade kanske varit onödigt med en möjlighet att bränna + skivor om det hade kostat 2-3 tusenlappar extra, men nu är det ju till och med billigare...

    Jag tror inte att varken NEC eller SONY släpper en brännare som är så dålig som vissa påstår, oavsett pris.

    BTW.
    Du måste ha ett *********p för att kunna spela brända xbox-spel.

    Tjoff

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Umeå
    Inlägg
    35
    Respekt
    22

    Question

    *funderar lite på vad skillnaden är mellan Xbox-spel som rippats så att man kan bränna dem med en vanlig CD-brännare istället för DVD-brännare*

Liknande diskussioner

  1. Bränna backup kopia på sina ps2 spel
    By Ps2 gamer in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 12:00
  2. Behöver hjälp med att bränna med en ND1300
    By 666 in forum XBOX Backup och Patchar
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 09:53
  3. Bränna spel??
    By Spetsnaz in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-21, 13:15
  4. Bränna fler spel på en dvd
    By Mikael71 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-08-12, 12:46
  5. cdrwin - Vilket mode skall jag bränna i...
    By B a l l o c k Z in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-01-21, 22:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •