Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: ang hårddiskbyte o partionering?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    36
    Respekt
    22

    Question ang hårddiskbyte o partionering?

    hej jag håller på att byta hårddisk till min xbox
    nu undrar jag om den hdn som jag ska köra xhd prep 1.3 på är partionerad i två delar med partition magic. måste jag först partionera om hdn till en del före man kör xhd prepa 1.3 eller kan jag köra xhd prep1.3 direkt utan o partionera med partition magic först?? mvh ozzman..

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Hprep nollar disken helt, så partitionerna raderas givetvis.

    Har du superdisc2 eller superdisc3 så behöver du inte ens köra hdprep
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    36
    Respekt
    22

    Question

    ok jag har bränt superdisc 3.1 iso på en cdrw bytt hårddisken i xboxen en ver 1.1 ändrat hdn till master men det går inte igång. den vill inte boota från cdn
    det kommer bara upp grön text typ your xbox nedd service bla. bla. eller måste man ändra nåt i evox ini filen innan man bränner ner ison?någon som vet vad jag gjort för fel?mvh ozzman

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Prova att stänga av / sätta på 10 ggr med superdisc i driven innan du ger upp.

    Sedan provar du att erasa hela skivan och bränna igen 1-2 gånger, eller prova en annan skiva.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    36
    Respekt
    22

    Cool

    ok ska testa tack för svaret.......

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Nypan
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Post

    hehe hansi's svar påminner mig om en berättelse en matte lärare berättade för min klass(jag har läst microprocessorer). Så nu ska jag pina mer med den historian.

    Det var en gång två tekniker som åkte i en bil som helt plötsligt stannde på vägen.
    Då sa en av personerna som är bilmekaninker, jag tror det är fel på tändrotor.
    Bilmekanikerna jobbade på det men fick det inte att fungera. Då sa data teknikern, om vi alla går ur bilen och sen går vi in i den igen så fungerar den nog.

    Kul va?...
    meh...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Post

    Köpte en IBM 80 gigare idag och installerade i xboxen med hjälp av superdisc. Fick också fram felmeddelandet först några gånger när jag försökte köra från en TDK CD-RW skiva. Hade dock bränt det på en riktigt gammal Philips skiva först, och den funkade direkt. Verkar som Philips skivan spann upp lite snabbare och hittade vart den skulle läsa innan xboxen hann känna av att HD'n var "mysko".

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    306
    Respekt
    22

    Post

    Det är ju sjukt irriterande det där med att byta hdd, det ska gå på 5-10 min (inkl demontering/montering), men precis som Hansi skriver så testa minst 10ggr (eller 100ggr) innan ni ger upp, mitt byte tog 1½ timme! Det som löste det hela tror jag(!), var att bygeln på hdd verkade lite "sladdrig", så tog helt enkelt en annan bygel som jag hade liggande, och det funkade(!).
    /kLaN

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    ingen nu
    Inlägg
    172
    Respekt
    22

    Question

    jag har en xbox som är min kompis han hade orginal hårddisken i som var där när han köpte den. vi ska sätta in en maxtor 120gig . jag har tagit bort dem första partitionerna. och så. sne satt jag i superdisc3 skivan i driven. sen funkade den. jag kom in i evoX menyn( jag har satt i chippet och bios). så formaterade jag c.e.f eller vad det var.
    sen installerade jag en large drive som knappen heter. sen tog jag ut skivan startade om. då blinkade det rött. vad kan det vara?
    jag lever som jag lär !

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    24

    Post

    Hansi fick det felet när han råkade vända ide kabeln fel så prova o plocka ur hd´n o se om det fortfarande är så. Vad är det för modd i boxen?

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang chip
    By Rasbotin in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 13:16
  2. En fråga ang. hårddiskbyte
    By The Last Ninja in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-12, 22:00
  3. Ang hårddiskbyte
    By Zatarc in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-11-06, 08:49
  4. Fråga ang Xbox och ev. spela online...
    By covenant in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-29, 08:01
  5. hansi eller shiro ang chip till psx one
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-22, 14:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •