Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: hem brännt

Registrerade
    Jul 2002
    Från
    göteborg/mölndal/glasberget/datorstol
    Respekt
    0

Post hem brännt

Halåj
    Jag har läst igenom forummet effter de förfrågningar ja har men det finns tyvärr inte

Igår kom min ps2 hem med ett missiha chip i sig och ja tror ja tog mig vatten över huvudet..
    Mina frågor är..
    1:va går jag med mina bin,cue,rar,r00,cdi,nrg,ace
    2:ja har laddat ner maximo i en zip och i sippen låg 2 filer bin filen va på typ 700meg och cue filan var på 1kb. Vad gör ja nu cdrwin funkar inte..
    kan ja använda easy cd creator.

OM NÅGON KAN SVARA PÅ DESSA FRÅGOR SÅ BLIR JAG DEN/DOM EVIGT TACKSAMMA!!!
    Den perssonen som vet hur jag ska göra skulle vara väldigt snäll som svarade

FREDRIK ANDERSSON

Registrerade
    Jul 2002
    Respekt
    0

ok börja med att dela upp dina filer.

bin och cue hör ihop och är en "bränn" fil samma gäller CDI och NRG finns även ISO och CCD.

bin filen eller rättare sagt cue filen laddar du fram i cdrwin på "load cuesceet" (se till att cue och bin ligger i samma mapp)

NRG och ISO brännes i nero. klicka på file och välj burn image och starta (på de nyare versionerna av nero kan du även bränna cue/bin)

CDI är ENDAST för discjuggler välj även här burn to image.

CCD är endast till clone cd och där går det inte att misslyckas.

RAR, ACE, spelets namn.001 och spelets namn.r00 är spel som är packade och alla öppnar du i winrar.

spelets namn.001-0?? öppnar du följande klicka på .001 filen och välj winrar som pogram klicka gräna i rutan som säger att alltid öppna med detta pogram.

spelets namn.r00-r?? öppnar du följande: öppna endast på en .RAR fil som följer med.

hoppas detta gav något....Good Burning

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    25

Cue-filen är en "meny" till .bin-filen, hur denna ska brännas.

När någon skapar en kopia av ett spel på sin dator, sparar CdrWin en sökväg till .bin-filen t.ex så här står det i en cue-fil.

FILE "E:\UPLOAD\KLONOA_BEACH_VOLLEY_JAP_PSX-MIRACLE\M-KBVOL.BIN" BINARY
    TRACK 01 MODE2/2352
    INDEX 01 00:00:00

Om du inte packar upp ditt spel som du har laddat ner på exakt samma ställe på din dator, så kommer cdr-win inte att hitta .bin-filen.
    Om du istället öppnar cue-filen i notepad/anteckningar och tar bort hela sökvägen så att det ser ut så här:

FILE "M-KBVOL.BIN" BINARY
    TRACK 01 MODE2/2352
    INDEX 01 00:00:00

Spara sedan cue-filen och lägger både .cue- & .bin-filen i samma katalog så kommer det att fungera, såvida det inte är något fel i själva bin-filen eller din version av cdr-win.

Angående rar-filer så öppnar du filer som heter .001 .002 osv med filen som heter .001.
    om filerna heter .r01 .r02 osv så ska det finnas en fil som heter .rar också, det är den filen som ska öppnas.
    Jag har dessutom sett filer där de heter .001.rar .002.rar och då är det 001.rar som ska öppnas. Alla dessa fil-typer öppnar du och packar upp lättast med ett program som heter winrar.

ace är ytterligare ett packningsprogram och det finns ett program som heter winace som du ska använda till att packa upp dem med.

nrg är neros image-fil, den öppnar du genom arkivmenyn i nero, och väljer bränn image.

cdi tillhör Discjuggler och är dennes image-format, där väljer du new och sedan "Cd-image to CD-recorder", klickar på iconen under "source" och letar upp din image

Hoppas att detta har gett dig svar på det du behövde veta
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

1. Precis fått hem min ps2 från psxcare.
    By Devlin in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 00:39
  2. Ladda hem ps2 spel
    By Aikido in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-24, 16:57
  3. Var kan jag ladda hem BIOS:ar?
    By Sand in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-09-13, 23:40
  4. Ladda hem PS-spel
    By Mysticum in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-05-30, 03:45
  5. neo4. har ni fått hem några chip?