Nähä inget svar, då får man väl anta att chippet inte klarar av rgb-kabel då. (skitchip)
Nähä inget svar, då får man väl anta att chippet inte klarar av rgb-kabel då. (skitchip)
Varför skulle chippet inte klara av RGB-kabel?
Det tror jag knappast att det bestämmer, eller har jag fel?
Har nu tagit ur Xecuter 1.1-chippet och provat med rgb-kabel och det funkar urmärkt, löder in det igen och allt blir grönt :-(. Sätter i orginal-kabeln och det fungerar hmmm. Måste bero på chippet, felaktig programvara eller fysisk skada typ ESD, dock ej orsakad av mig då jag är fullt esd-skyddad när jag löder elektronik. tilläggas kan sägas att rgb-kabeln är microsofts avancerade variant och ingen kopia av nåt slag.
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av sluggo:
<strong>Nähä inget svar, då får man väl anta att chippet inte klarar av rgb-kabel då. (skitchip)</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">anta att din tv inte klara d istället .. jag har x-ecuter+rgbkabel o d funkar utmärkt.
Jag skall montera 1.1 i en XBOX här och prova. Vad händer om du har chippet monterat men sätter en switch så att du kan prova X-ecuter vs original BIOS?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks