Hej.. köpte nyligen en rgb-kabel. Satte den i rgb-scarten på tv´n. Jag fick en väldigt suddig bild!! så jag var tvungen att byta tillbaks till den gamla kabeln.. vet någon vad detta beror på?? tv´n är ny!
Hej.. köpte nyligen en rgb-kabel. Satte den i rgb-scarten på tv´n. Jag fick en väldigt suddig bild!! så jag var tvungen att byta tillbaks till den gamla kabeln.. vet någon vad detta beror på?? tv´n är ny!
Always look on the bright side of life, do do, do doo do do doo doo!
Ska inte hända... vilken RGB-Scart skaffade du ? Om det var nåt billigt märke kanske det blir skit...
Testa också om TVn är okej, koppla in en DVD spelare med fullkopplad Scart (inkl RGB) till TVn och se om bilden blir lika suddig då...
Antingen så har du kopplat fel eller så har du fått en trasig rgb-kabel.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Köpte min rgb-kabel på on off..det är Xbox Advanced Scart jag har.. men jag ska ner & byta den nu. Man kan ju hoppas att det är fel på kabeln & inte nåt annat.. ) tack för hjälpen!
Har du 2 scart uttag så e det översta en RGB signal uttag där ska du sätta in den, men kolla i din instruktionsbok innan du sticker till affären. Av egen erfaren het vet jag att 98% av fallen så är kabel INTE sönder utan kunden som inte vet i vilket uttag den skall in i. RÅD 1 läs i boken. 2.Prova med en annan RGB kabel. 3. BYT kabel om den på 2an skulle funka.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jag hade den i "rgb-uttaget" från början på tv:en.. det var suddig bild ändå.. iaf så har jag varit & bytt kabel nu.. Vilken skillnad det blev.. ) klockren bild! Jag hade tur att det var kabeln & inte tv'n eller x-boxen..
<small>[ 03 February 2003, 13:12: Meddelandet redigerat av: Sladic ]</small>
Bookmarks