Hej
Min xbox har väl fungerat halvbra på sistone, när man startar den ibland så fungerar det inte riktigt.
Den startar, stänger av sig, startar, stänger av sig typ 3ggr och sen startar den och blinkar grön/rött.
Jag har inte sett nåt samband men då jag inte fick igång den efter många försök så brukar jag skruva upp den och kolla så att alla lödningar och jumprar (på x2 lite) sitter som de ska.
Idag såg jag sambandet, det var inte efter att jag tryckt på jumprarna på *********pet (de sitter lite löst så jag trodde först att dom lossnat) som fixade det utan det var locket.
Jag har testat flera gånger, tar jag av locket startar xboxen.
Huh?
Har testat att skruva ut skruvarna och starta xboxen, fungerade inte. Lyfte nu av locket utan att vända på xboxen eller nåt som kan påverka nåt glapp och sen starta den, och det fungerar.
Hade den stått i mitt rum hade jag kunnat ha den öppen, men i vardagsrummet så vet jag inte. Sen så har jag även en mkt högljudd hårddisk i den som jag gärna tystar ned med locket.
Det enda jag kan komma på är någon kortslutning eller nåt fasst jag vet egentligen inte hur det skulle gå till..
Några idéer?
Tjoff
Bookmarks