Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: xboxen fungerar, utan "lock"

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    80
    Respekt
    23

    Question xboxen fungerar, utan "lock"

    Hej

    Min xbox har väl fungerat halvbra på sistone, när man startar den ibland så fungerar det inte riktigt.

    Den startar, stänger av sig, startar, stänger av sig typ 3ggr och sen startar den och blinkar grön/rött.

    Jag har inte sett nåt samband men då jag inte fick igång den efter många försök så brukar jag skruva upp den och kolla så att alla lödningar och jumprar (på x2 lite) sitter som de ska.

    Idag såg jag sambandet, det var inte efter att jag tryckt på jumprarna på *********pet (de sitter lite löst så jag trodde först att dom lossnat) som fixade det utan det var locket.

    Jag har testat flera gånger, tar jag av locket startar xboxen.
    Huh?

    Har testat att skruva ut skruvarna och starta xboxen, fungerade inte. Lyfte nu av locket utan att vända på xboxen eller nåt som kan påverka nåt glapp och sen starta den, och det fungerar.

    Hade den stått i mitt rum hade jag kunnat ha den öppen, men i vardagsrummet så vet jag inte. Sen så har jag även en mkt högljudd hårddisk i den som jag gärna tystar ned med locket.

    Det enda jag kan komma på är någon kortslutning eller nåt fasst jag vet egentligen inte hur det skulle gå till..

    Några idéer?

    Tjoff

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    Jumprarna tar emot chassit när du sätter på locket. Känt problem med x2 lite. Kolla så ser du att de sitter bara nån mm från metallen på sidan av chassit. Alltså om du följt korrekta installationsanv.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    80
    Respekt
    23

    Post

    tyvärr fick jag, mot förväntan, inga installationsanvisningar hos psxcare utan bara en adress att skriva ut det ifrån (xecuter2.com)

    och där stod det inget om placeringen utav *********pet

    Ska se hur det ser ut

    Tjoff

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    248
    Respekt
    22

    Post

    <a href="http://forums.******..com/showthread.php?s=6494b10bf674235dffcf39493c13e38c& threadid=161" target="_blank">http://forums.******..com/showthread.php?s=6494b10bf674235dffcf39493c13e38c& threadid=1 61</a>

    Ta bort en punkt i adressen innan com och klistra in. På dessa bilder ser du klart och tydligt var jumprarna kan ta i.
    Censur suger

    <small>[ 01 February 2003, 19:37: Meddelandet redigerat av: Kojak ]</small>

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    23

    Post

    Det är inte så att IDE kabeln är skadad så när locket trycker på den så glappar den?

    Prova o byt/tryck på den mm.

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-07-06, 00:42
  2. Satte i ny hårdisk, nu startar bara xboxen om och lyser rött.
    By Madman in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 19:33
  3. Orginal xbox spel --->köra i xboxen utan skiva?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 02:57
  4. Byta spel på hårddisken utan att stänga av xboxen?
    By Vince no si ragione in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-07, 18:43
  5. Xboxen klarar nu av alla skivor utan problem
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-07-22, 16:30

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •