Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Pålödning av extra RAM

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post Pålödning av extra RAM

    Det låter som en väldigt lockande idè att löda på 64 mb extra RAM. Som jag uppfattat det så lär det bli svårt att löda på alla 120 pinnarna per RAM krets då de är ytmonterade dessutom. Har Psxcare planer på att erbjuda denna service? Annars är jag tacksam om någon av medlemarna erbjuder mig denna serive till ett bra pris om ni besitter denna kunskap. Tack.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Största problemet är att få tag på ram-kretsar. Att löda dit dom är inte svårt, det är bara att ösa på lödtenn på alla ben samtidigt och sedan snygga upp med en stump lödfläta. Jag brukar använda en lödpenna med spets modell stor skruvmejsel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Kretsarna går garanterat att få tag på. De går att köpa via en distributör från England. Det är kretsar från Samsung om jag minns rätt. Skulle du kunna tänka dig köpa in en bulk som du sedan löder på om det är över 50 st intresserade?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Visst, men först måste vi prova på ett par xboxar så vi ser hur lång tid som går åt och kan sätta ett pris. Tveksamt om det finns 50 pers som vill lägga ut säg 2.500:- till bara för att kunna spela ett par till spel i MAME :-)

    Iofs så kan jag ju kolla på farnell, dom brukar sälja det mesta styckvis.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Ok, skall du prova detta inom en inte allt för avläögsen framtid? Men 2500 kr låter overkligt mycket.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    västerås
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    Och varför skulle man vilja ha mer ram?
    ble!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av skoeldpadda:
    <strong>Och varför skulle man vilja ha mer ram?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Fler rommar i MAME fungerar, kör man Linux så får man mer minne tillgängligt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    http://unmodded.mine.nu/docs/UpgradingXboxMemory

    emaila killen där nere han har många ram minnen till 400 kr (40?+ frakt)

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan leverera minnen för 400:-, men inte nya utan sådana vi löder loss från skrotade moderkort.

Liknande diskussioner

  1. Uppgradera Ram minnet?
    By BabyFace in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-28, 17:24
  2. ang:locka fram dom extra två gb-en på hd
    By ozzman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-03, 09:15
  3. ram minne
    By znappy87 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-12-22, 22:35
  4. RAM DeLimit
    By Sheytan in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-10, 08:05
  5. 128MB RAM Xbox
    By Sheytan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 17:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •