Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Svårt att bestämma sig...

Registrerade
    Apr 2002
    Respekt
    0

Post Svårt att bestämma sig...

Jag funderar på att chippa min box kommande vecka. Men vet inte vilket chip jag ska välja... Jag funderade först på Matrix/Xodus men sedan tog jag reda på lite mer om Xecuter 2 Pro chipet. Nu vill jag veta mer av er som kan om dessa två chip.

Jag vet att Matrix/Xodus chipets två nackdelar är chipet inte sitter stabilt och att man endast kan köra in ett bios på 256 KB men det har ju Xodus-Teamet löst genom att släppa en adapter som kan köras som tillägg eller som ett chip dvs Matrix chipet behövs inte ifall man inte vill.

Matrix-Teamet har även annonserat en ny mode "Mode2.5 - 2x512k with STEALTH TECHNOLOGY"... Nu vet jag inte riktigt vad denna gör men det låter intressant Finns mer info på deras hemsida som man inte får skriva adressen till i detta forum. Och sedan har de skrivit ngt om "SOFTWARE CONTROLABLE D0 and T1".

Kan man köra STEALTH TECHNOLOGY med Xecuter 2 Pro?

Lödning är ingen fara för mej. Jag kan löda rätt bra och har det mesta i verktygsväg. Det viktiga är att man inte får onödiga problem.

Jag personligen tror och tycker att "Pin Header" alternativet verkar vara bättre än "Pogo Pins".

Priset mellan dessa chip ligger ju på samma nivå hos PSXCare så pengar är inte heller ngn faktor som spelar roll. Vill bara ha det bästa.

Till slut vill jag inte tjata om när PSXCare får leverans av chip och annat men däremot kan jag fråga er ifall det är värt med den externa porten (LPT) som kommer med Xecuter 2 chipet... Det är fet fördel jämfört med Matrix chipet men å andra sidan så tror jag inte att jag kommer hålla på att flasha om och hålla på...

Så om man omformulerar frågan på ett enkelt sätt låter det så här: Är Matrix/Xodus+Chameleon ett bättre alternativ än Xecuter 2 Pro...

Slutligen vill jag tacka PSXCare för detta forum och för alla gånger ni hjälp mej med mina konsoller och annat!

/KurioZ

<small>[ 02 February 2003, 16:07: Meddelandet redigerat av: -=KuriouZ=- ]</small>
    Just Curious

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Om priset inte är för högt för dig så satsa på X-ecuter 2 PRO. Du kommer säkert att tacka dig själv för det valet någon gång i framtiden.

Största fördelen är att man får externa switchar för att välja biosversion eller stänga av chipet. Mer "Stealth" än så kan det inte bli. Att man sedan kan koppla en sladd till PC:n för att rädda chippet efter en misslyckad flashning är en trevlig bonus.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2002
    Respekt
    0

Ok... Då blir det en Xecuter 2 Pro.

Jag undrar om jag får med en Pin Header när jag köper det från Er (Kommer än då köpa den ifrån er). Men ifall man inte får med en sån... Var skulle man kunna hitta en sån annars?

Hur sätter man fast det lilla kretskortet med LPT-portem på boxens baksida? Med dubbelhäftande tejp?

/KurioZ

<small>[ 02 February 2003, 16:18: Meddelandet redigerat av: -=KuriouZ=- ]</small>
    Just Curious

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi har inte fått in våra x2pro än.

Jag antar att kortet man sätter på baksidan kommer med dubbelhäftande tejp.

Pinheadern är värdelös, vi monterar alla chip genom att löda fast kablarna. Det sitter ändå en kontakt mellan kablarna och chipet, så det är lätt att byta ut ett dåligt chip t.ex.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  2. Xbox låser sig vid startup?? hjälp !!!
    By reed in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-09-29, 14:12
  3. Installationsanvisning Multi-X 4-in-one version 10.0
    By Hansi in forum Installationsanvisningar
    Senaste inlägg: 2003-05-30, 15:51
  4. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 17:23

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner