Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hansi är Samsung dvd bäst??????

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    189
    Respekt
    22

    Post Hansi är Samsung dvd bäst??????

    Det verkar som att philipsen och Samsungen är bra på olika saker, jag nämner inte Thompson eftersom den funkar lite halvdåligt på det mesta. Till saken, jag har en DVD+R skiva av märket memorex den är bränd på en Memorex brännare i 2.4X. När jag testade skivan på en XboX med Philips DVD så vart det unknown I Evox dashboarden och när jag körde den i mediaspelaren så gick det att spela upp tack vare ISO 9660 stödet, man kunde inte se innehållet som bestog av avi filer på något annat sätt. När jag testade dom flesta CDR så vart det No disc i dashboarden Med Philipsen.

    När jag testade Memorex DVD+R med en Samsung så vart det Unknown i dashboarden, så den kunde läsa skivan annars hade det varit No Disc. Men i mediaspelaren gick det inte längre att se vilka filer som fanns på skivan, inte med udf eller ISO9660 stödet. Måste man bränna olika beroende på vilken dvd man har i XboXen eller?? Jag är helt säker att den kunde läsa skivan. Jag testade att bränna samma avi filer men den här gången gjorde jag en isofil med Xiso på en skiva från samma paket med en likadan brännare. Nu kunde man komma åt filerna. vad fan är det frågan om!!!!!! Samsungen tar vilka cd-r skivor som helst, och t o m filerna från en Playstation 2 spel brända på en DVD-R i Nero gick att komma åt genom ISO9660 stödet i mediaspelaren. Philipsen kunde komma åt alla filer på DVD+R skivan genom ISO 9660 stödet precis som Samsungen klarar av DVD-R. Jag vet att det är många blandade begrepp men kan någon hjälpa mig att förstå varför Samsungen som både klarar DVD+R och DVD-R även CD-R bara klarar att visa filerna på DVD+R skivor om man först gjort en ISO fil med Xiso och sen bränt med Nero. Men Philipsen kunde visa filerna utan hjälp av Xiso, brända i Nero och i Xbmediaspelarens ISO9660 stöd. Är det så att Philipsen egentligen är bättre om man enbart ska köra DVD format skivor i den, har hört lite att Philipsen har problem med DVD+-RW skivor, har aldrig testat själv så det skulle vara kul om någon kan bekräfta att det stämmer.... tack för mig.........................

    <small>[ 03 February 2003, 21:19: Meddelandet redigerat av: Skevast ]</small>
    Om du inte leker med livet leker livet med dig

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    Nu kanske inte jag har rätt men jag har hört att det fungerar bättre med DVD-RW skivor. Rätta mig om jag har fel.

Liknande diskussioner

  1. Kan jag köpa Samsung DVD ?
    By raxor in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-10, 03:14
  2. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  3. Samsung DVD spelarre säljes billigt!
    By -=KuriouZ=- in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 16:29
  4. Samsung DVD, är den bäst?
    By Troya99 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-01-17, 15:58
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •