Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: problem med matrix chip

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post problem med matrix chip

    Jag har splittat mitt 1024kb evox 2.4 bios ned till 256kb utan att winLPC klagat på nåt.. då har jag väl lyckats med splittningen och biosen på chippet borde funka?

    chippet blinkar grönt i testmode och lyser grönt konstant i mode 2 vilket jag vill köra den i.

    Har jag missat nåt man måste göra eller? jag får inte ens bilden upp på tv'en. utan spel i så startar den upp och ned 2ggr och verkar starta den 3:e gången men knappen på framsidan blinkar röd/grön/röd/grön hela tiden.. kör man mode 1 så får jag upp att min "xbox måste lämnas in för service"

    nån som vet vad som e fel?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Hur splittade du bioset, och vilket bios utgick du från?

    Chipet KAN sitta med dålig kontakt även om det lyser grönt. Den gröna dioden är mest till för den "svåra" punkten "g".
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    använde allstå evox 2.4 som jag splittade med Hex workshop 3.1 precis som de beskriver på <a href="http://www.xbox-scene.com/articles/split-bios.php" target="_blank">http://www.xbox-scene.com/articles/split-bios.php</a>

    Jag har nu kommit så långt att jag fått bild när jag kör mode 2 oxå fast den säger ändå till om service. sedan har det tillkommit ett *pip* när man bootar den sedan börjar den som vanligt med sitt röd/grön blinkande.. börjar nästan tro att jag behöver köra om bioset på chippet iaf?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    37
    Respekt
    22

    Post

    Jag tror nästan bestämt att nånting har blivit fel vid flashningen av ditt chip. Jag hade samma problem i och för sig använde jag ingen splittning men flashningen gick åt skogen flera gånger fast man inte fick någon varning att nåt gått fel.

    Dessutom så märkte jag att den kan blinka grönt fast alignment inte är korrekt vilket är lite märkligt.

    <small>[ 07 November 2002, 21:14: Meddelandet redigerat av: Zatarc ]</small>

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Post

    okej! tack Zatarc jag har nog koll på alignment så ett annat bios skulle vara att föredra antar jag.. kan nån hjälpa mej med det?

    oerhört tacksam för svar

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    37
    Respekt
    22

    Post

    Nån speciell anledning varför du inte använder ett vanligt 256Kb bios.
    Tex Superfr0's colormodd.yboxdash.

Liknande diskussioner

  1. Problem med Matrix
    By Nafets in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-23, 18:18
  2. Hjälp med Matrix chip på V1.1
    By longshot in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2003-01-11, 22:37
  3. Problem med Superdisc 2 och matrix??
    By shorts in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2002-12-25, 15:12
  4. MATRIX chip för PS2?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-10-07, 23:31
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •