Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 31

Diskussion: Förkortar Mulit-X-chippet PSX:ans livstid!? + Frågor om Multi-X

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post Förkortar Mulit-X-chippet PSX:ans livstid!? + Frågor om Multi-X

    Har hört att Multi-X-chippen kan förkorta mitt Playstations livslängd... är detta sant?

    Jag undrar om det finns någon annordning som tillåter en att spela upp importerade spel, där lödning/swaptrick inte är nödvändiga.
    Chippet/annordningen behöver bara kunna spela upp vanliga spel och importspel (original), d.v.s om det inte klarar "backup" (= piratspel) spel så gör det absolut inget.
    Jag har PS-modell 9002 och har ingen lust att varken skicka iväg mitt PSX eller hålla på med fjädrar och sånt för att få det att funka. Någon som har något tips?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Glömde fråga en sak...
    Om man chippar sitt PSX, måste man använda RGB-kabel för att får färg på spelen?

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Multi-X chip påverkar inte livslängden förutom att du kanske kommer att spela lite oftare på den...

    Vill du spela importspel osv måste du montera chip eller använda någon lösning med fjäder osv.

    RGB-kabel krävs endast i vissa fall för att få färg på ntsc-spel. Det beror på vilken playstationmodell och vilken tv man har.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Tack för det!
    Jag har en urgammal tv, men den klarar 60-hz... (som i DoA2, t.ex.)
    Kan det vara möjligt att jag slipper RGB? Och behövs det någon särskild ingång på tv:n för att köra med RGB-kabel. (jag har en scart och en antenningång).
    Sen så har jag inte riktigt fattat hur det går till att chippa maskinen. Ska jag lägga ordern och sedan skicka iväg den till er, eller ska jag bara skicka den med en lapp, med all info??

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2001
    Från
    Sweden
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Post

    Vi tar det igen, blev lite otydligt. Ska jag lägga ordern, sedan skicka iväg maskinen, eller räcker det om jag bara skickar maskinen + en lapp med namn o adress o.s.v.?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Skicka maskinen till

    NetCare AB
    Hallandsgatan 30
    118 57 Stockholm

    Lägg med en lapp där du skrivit namn, adress, telefonnummer samt vad du vill att vi skall göra (chippa)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    jag e lite av en noob när det gäller chippning så jag undrar om man kan spela vanliga spel på playstationet efter chippning?

    sen så undrar jag var jag kan se vilken version mitt playstation är?

    och om jag vill chippa om det och skickar det till er hur länge måste jag vänta tills det e klart då och vad blir fraktkostnaden (bor i sthlm)

    tack för önskat svar

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    glömdefråga oxå var jag kan få tag i brända spel (helst inte importerade) går det att ladda ner från internet?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vanliga spel fungerar.
    Modellnumret står på undersidan.
    Det tar mindre än en vecka från att vi får ditt paken tills vi skickar tillbaka det. Därutöver tillkommer postens leveranstid.
    Det brukar kosta c:a 150-170:- i returfrakt beroende på hur stor kartongen är
    Vi pratar inte om hur man får tag på brända spel i det här forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    vad har jag för modell om det står scph-30004? och om jag vill ha det absolut bästa chippet till det hur mycket skulle det kosta allt som allt med frakt- och vanliga kostnader, OM!!! denna modell är för gammal eller något sådant går det att förnya dendå på något vis?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då har du en playstation 2, inte en playstation. Du är i fel hörn av forumet. Du har en ruskigt gammal PS2, vi tycker inte om att modifiera dom för det brukar alltid vara strul med att dom har svårt att läsa skivor e.dyl. 2195:- vill vi ha för DMS3 inklusive montering om du trots allt envisas att få den modifierad. Eller så säljer du den billigt till någon och köper en ny PS2 på elgiganten för 1600:-, vilken vi tar 1695:- för att modifiera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    om jag vill sälja mitt ps2 köper ni det då + att om jag vill köpa ett nytt sen köper jag det då och sen lämnar in det???

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    skulle det allt som allt bli då att jag köper ps2 för 1600 och sen får den modifierad i slutändan för 1695 och allt skulle kosta mig 3295 om ja så varför e det här det bästa chippet går det att få något annat chip som oxå funkar till min nu varande version som går att installera under 1000 lappen?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan få 200:- i inbyte för din gamla PS2 vid köp av ny eller modifiering.

    Vi har bara Messiah 2 PRO och DMS3 i vårt sortiment. 1495:- resp 1695:- inkl montering.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    så om jag skulle vilja ha DMS3 till nytt playstation och jag bytte in mitt gamla hur mycket skulle det då kosta

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi tar 3.700:- för ny PS2 med dms3 inkl 1 års garanti, minus 200:- blir 3.500:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    och om jag vill ha det till det gamla?

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    2195:- inkl montering, minus 200:- = 1995:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    men om jag inte vill ha det vassaste utan typ det näst bästa eller liknande för typ 1500 eller nåt. och om det finns (till det gamla alltså) så undrar jag vad det är för skillnad?

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Då blir det 1995:- inkl montering minus 200:- = 1795:-
    Messiah 2 har till skillnad från DMS3 inte funktioner för att se dvd-filmer från olika regioner, starta program som t.ex. divx/mp-3 spelare från minneskort eller hårddisk samt möjligheten att uppdatera chippet med nya funktioner.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    men asså om jag vill ha ett installerat chip som inte behöver några special funktioner bara kunna spela brända spel (min kompis kan nämligen spela ps2 och andra spel på sitt xbox undrar om det e samma funktion på nåt chip till ps2) till mitt gamla ps2 hur mycket skulle det kosta då?

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det skrev jag ju precis, det är Messiah 2 chippet isåfall.

    Din kompis knaprar konstiga färgade piller om han tror att han spelar ps2 spel på sin xbox.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    så har jag fattat det här rätt om jag säger att ni tar 1995:- för messiah 2 installerat i min nuvarande version 4 och så tar ni 1995 för DMS3 oinstallerat i min version 4? e det helt rätt...eller...?

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1995:- för Messiah 2, 2195:- för DMS3, glöm det där med -200:- eftersom du isåfall inte byter in din loppbitna gamla PS2.

    I am not a complete idiot - some parts are missing...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    om jag vill installera messiiah 2 själv så kommer det alltså att kosta...? vad rekommenderar du jag vill hemskt gärna lära mig att installera chip men jag vill ju inte att nånting ska gå sönder eller att nåt blir fel, om jag gör det själv kan det vara risk att nånting går sönder då? dessutom tycker jag att eran installationsguide är lite svår har ni den inte på svenska???

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    sen så undrar jag om jag kan köra ett ps1 spel sen ta ut det kolla på dvd ta ut den och sätta i ett ps2 spel utan att behöva göra något alls?

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du måste starta om ps2:an när du byter spel / byter mellan spel och film.

    DMS3 chip kostar 695:-
    Messiah 2 chip kostar 495:-

    Det krävs überlödkunskaper för att få igång något av de chippen på en v4.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    ok så du menar att det kommer vara assvårt för mig att få igång någon av dem. och om jag vill att ni installerar Messiah 2 kostar det 1995:- om jag vill att ni installerar DMS3 kostar det 2195:- eller? och dessutom det finns ju beskrivningar på hemsidan hur man gör e det verkligen så svårt? sen så vet jag ett chip som går att köpa på ******* som heter smart chip pro som man kan få installerat i sitt ps2 e det bra vet du det?

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är så svårt.
    Jag har inget att säga om chip jag inte vet någonting om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    37
    Respekt
    21
    sen så...min kompis har chippat sitt xbox oxh jag funderar på att köpa ett jag med men han har sagt att om jag köper både hårddisk och xecuter 2 lite så bjuder ni på installationen e det sant?

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25
  2. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 17:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •