Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Lite frågor jag behöver ha svar på

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Smile Lite frågor jag behöver ha svar på

    Hej

    Köpte en xbox för nån vecka sen o har lite frågor jag skulle vilja ställa

    Jag har kollat upp att jag har samsung dvdspelaren och kan spela bränd musik skiva...men vad kan man mer göra exklusivt med denna dvd spelare?

    Ska självklart lägga in executer lite chippet eller vad det heter och hdd...är det nödvändigt att lägga in en 120 gb eller räcker det gott o väll med 80 gb? har ingen dvd brännare så ni vet

    Och en fråga som egentligen riktar sig till hansi. om man kommer med hdd, xbox o en näve pengar kan ni då fixa chip o hdd o alla program o de som behövs under några timmar?

    Ska streama filmer från datorn och lägga in backup från spel på hdd, samt spela dvd filmer på boxen.
    Detta är vad jag vill göra med min box

    Tack på förhand
    Blabar

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Bakom datorn
    Inlägg
    63
    Respekt
    22

    Post

    1. Samsung tar CD-R skivor utan problem.
    2. 80 eller 120 GB ??? Det vet du väl själv efter behov/pengar

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Ok låter bra
    har en massa skivor med filmer (som jag självklart äger på dvd...) divx filmer alltså, kan jag spela upp dessa när jag chippat boxen?
    då slipper jag streama o det vore ju banne mig guld

    stoppa i en film just o det stod att den inte hitta nån skiva.

    nja det beror ju på hur stor plats spelen tar...ganska stor prisskillnad på 80 o 120 gb (500:-)

    väldigt tacksam för det snabba svaret

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    "Ok låter bra
    har en massa skivor med filmer (som jag självklart äger på dvd...) divx filmer alltså"

    Hehehe.... Det var ju skojj ju!

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    173
    Respekt
    22

    Post

    blabar: Vi brukar ligga på runt 1-2 dagar för att fixa en Xbox.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    jasså det tar flera dagar, spelar ingen roll försig =)

    men e det ingen som vet om man kan köra divx från vanlig cd rom om man har samsung dvdspelare?

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Senaste dagarna har vi fixat alla inlämnade xbox på 1-2 timmar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Jasså va najs, får man väll komma förbi när man fått sin lön då =)

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Hmm lite nya frågor har kommit upp under dagarna nu...

    Det här med live kanske inte e sån tokig idé o ha eftersom det bara kostar en 500:- per år...

    Man behöver tydligen låsa hdd o installera switchar för att ha en chans att kunna använda det när det kommer sen? har jag rätt? kostar installationen av detta extra eller är det bara o plussa på switch priserna?

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    173
    Respekt
    22

    Post

    Vi tar 250:- för en switch, och 100:- styck om du vill ha fler, så om du vill ha alla tre monterade till ett lite chip tillkommer 450:-

    Då kan du stänga av chippet, låsa för flashning och välja vilket BIOS du vill köra.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Ok är detta ett måste om man ska kunna ha en möjlighet att använda live? om man lämnar in xboxen o en hdd o köper alla dessa installationer o switchar o grejer, fixar ni då så att jag slipper hålla på att installera xboxmeadiaplayer, xbconnect o allt man behöver? eller måste jag pula med det själv när jag kommer hem?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av blabar:
    <strong>Ok är detta ett måste om man ska kunna ha en möjlighet att använda live? om man lämnar in xboxen o en hdd o köper alla dessa installationer o switchar o grejer, fixar ni då så att jag slipper hålla på att installera xboxmeadiaplayer, xbconnect o allt man behöver? eller måste jag pula med det själv när jag kommer hem?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag hjälper dig med xbox media player osv så det fungerar när du kommer hem...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Post

    Hmm lite hjälp me det här med switcharna...vet inte om jag ska skaffa såna eller inte...är det inte bättre o skaffa PRO versionen om man ska ha alla switchar...

    låter najs hansi
    Kan man åka till båda era butiker o få denna service eller gäller det bara på en?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av blabar:
    <strong>Hmm lite hjälp me det här med switcharna...vet inte om jag ska skaffa såna eller inte...är det inte bättre o skaffa PRO versionen om man ska ha alla switchar...

    låter najs hansi
    Kan man åka till båda era butiker o få denna service eller gäller det bara på en?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ja, skall man ändå ha switchar är det lika bra att välja PRO chippet. Båda butikerna kan montera switchar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 15:53
  2. behöver lite hjälp
    By phazon in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-02-22, 18:33
  3. Behöver få lite klarhet...
    By magnus in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-09, 13:35
  4. Lite frågor om mitt Xecutor2 LITE
    By Henkomannen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-09, 23:05
  5. Behöver lite hjälp! Snabbt.
    By hansol in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 12:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •