Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Varför kan jag inte köra ANTI-MOD spel?

  1. #1
    psxcare0007 Guest

    Exclamation Varför kan jag inte köra ANTI-MOD spel?

    Hej jag har ett multi-x chip som heter "Stealth 2000" enligt era installations instrtuktioner skall man inte löda på samma sätt som med min anvisning..

    Jag har kopierat en backup på ff8 för att testa så att stealth-funktionen var igång och det startade inte! Jaha tänkte jag jag får la prova att patcha det men detta funkade inte detta heller. Jag har använt flera olika program och brännings metoder
    (nero,cdrwin,clonecd mm...)
    Till slut struntade jag i det...

    Nu vill min son ha en backup på SPYRO 2, detta spek har oxå skydd. Inte här funkar stealth-funktionen heller - och inte patchning...

    Jag börjar misstänka att det är nått fel med lödningen.. Det är PIN 7 & 4 som sitter annorlunda på min beskrivning ifrån GAMESHOP i varberg i jämnförelse med eran..

    Alla andra löd-punkter och PIN platser (3=N/A) stämmer..

    ---------------------------------------------

    Kan det vara detta som är fel?

    Hur skall jag göra för att rätta till det?

    Med Stealth-funktionen skall man la inte behöva "patcha" spel?

    Maila till:
    andreas_dock@hotmail.com
    eller
    crazy_cow@hackermail.com

    Mina instrultioner finns på: (bilderna) http://spygate.8m.com/psx/bad/pics.htm

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Stealth är endast till för att få igång originalspel som annars inte startar på chippade maskiner.

    Kopieringsskydd måste alltid patchas bort om man gör en backup. Alternativt gör man backup med Clone-CD som klarar av att kopiera skyddet om man använder rätt inställningar.

    Vill du ha svar per email - registrera ett eget namn på messageboarden så kan du få ett email så fort någon svarar på din fråga.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  4. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  5. Varför kan jag inte läsa cd-rw?
    By myztx in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-09-12, 19:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •