Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Reservdelar

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Post Reservdelar

Nån som vet vart man ska vända sig om man behöver nya reservdelar till X-boxen och garantin gått ut ?
    Ms.kan väl inte mena att man ska skrota den bara för att tex.dvd läsaren lagt av, eller?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Jag tror det är rätt så kört att köpa nya grejer, det enda är väl att köpa beg från någon som har pajat sin xbox. Och det finns det gott om, men många vill ha fantisi priser för grejerna :-(

<small>[ 17 March 2003, 21:05: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Med tiden kommer vi nog samla på oss en hel del skrotade boxar vi kan plocka delar från, och då kommer priserna gå ner. Det är bara att fråga efter det du vill ha, har du tur så har vi det du behöver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2003
    Respekt
    0

Testade för skojs skull att ringa till X-box supporten idag och hörde efter vad jag ska ta mig till om garantin gått ut och boxen är trasig.
    Dom ville ha 140euro för att fixa den vilket felet än var, bara den inte var öppnad tidigare. Och att köpa delar och laga den själv gick naturligtvis inte,frågade då om dom har nån rep.verkstad i Sverige, men det hade dom inte utan dom skickas till Tyskland för lagning.
    F-N, kan inte nån kunnig hacker skriva nytt firmware till dvd`n så man kan köra fler sorters skivor i den ?

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av --==--:
    <strong>Testade för skojs skull att ringa till X-box supporten idag och hörde efter vad jag ska ta mig till om garantin gått ut och boxen är trasig.
    Dom ville ha 140euro för att fixa den vilket felet än var, bara den inte var öppnad tidigare. Och att köpa delar och laga den själv gick naturligtvis inte,frågade då om dom har nån rep.verkstad i Sverige, men det hade dom inte utan dom skickas till Tyskland för lagning.
    F-N, kan inte nån kunnig hacker skriva nytt firmware till dvd`n så man kan köra fler sorters skivor i den ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Det ska gå att trimma lasern så den ska kunna läsa cdr skivor bättre, har jag läst någonstans. Men frågan är om det inte är dags att börja överge cd skivor, jag slutade med det för något år sedan. Jag har ca 800GB hd total på alla burkar å dvd brännare istället, och det funkar mycket bätter. Dvd skivorna är ju extremt mycket billiagare på MB, och dvd brännarna ska snart sjunka till under 2000kr enligt rykten.

<small>[ 18 March 2003, 17:52: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Jag hittade en länk till att trimma thompson dvd´n, men jag vet folk som har pajat dvd spelaren efter justerat den. Så jag vill varna er!
    <a href="http://images2.xbox-scene.net/tutorials/pdf/Xbox-Thompson-DVD-drive-laser-adjustment-procedure.pdf" target="_blank">http://images2.xbox-scene.net/tutorials/pdf/Xbox-Thompson-DVD-drive-laser-adjustment-procedure.pdf</a>

Registrerade
    Aug 2002
    Respekt
    23

Jag hittade en ny laserhuvud som man kunde köpa på linksang, men 59$ är inte så billigt speciellt när man måste importera...

<a href="http://www.********.com/info.php?category=157&products_id=2669&" target="_blank">http://www.********.com/info.php?category=157&products_id=2669&</a>
    Ok, konkurreanda ställe såklart. Iafall det är ju inte värt att beställa, då man inte ens vet vad det är för laser man får.

<small>[ 19 March 2003, 00:59: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag har sådana lasrar hemma, vi använder dom när vi renoverar våra kunders lasrar för 1.500:-

Dom går inte att sälja löst för det är inte 100% felfria lasrar. Första gången vi tog hem dom fungerade c:a 50%. Nu har vi inte hunnit testa alla från den här leveransen. Vi har även fått hem flatkabeln som sitter på laserhuvudet, med laserdioden och kalibreringspotentiometrarna på, så ofta räcker det med att byta den. Samma pris dock då det är ett tidskrävande arbete.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Dec 2002
    Respekt
    23

Hej!
    Jag behöver en power supply min paja, har någon nån att sälja??
    MVH // TB

Liknande diskussioner

1. en fråga om reservdelar ni säljer
    By Clickfix in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-27, 20:06
  2. Schema & reservdelar???
    By Christofer in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-11-06, 01:07
  3. Schema & reservdelar???
    By Christofer in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-10-10, 12:31
  4. Hansi, sälja reservdelar.