Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Lcd Till Min Xbox

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    V-ås
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post Lcd Till Min Xbox

    Tjabba tjabba alla...

    Jag undrade om det är möjligt att koppla in en
    Lcd Display till min Xbox?
    Då menare jag inte dom där 5.6 displayerna som dom säljer till boxarna.. utan jag vill ha en 2x24 teckens lcd.. för visning av media som jag spelar upp på den.. iaf musiken jag spelar....

    Mvh //Dashcom

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    409
    Respekt
    23

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Dashcom:
    <strong>Tjabba tjabba alla...

    Jag undrade om det är möjligt att koppla in en
    Lcd Display till min Xbox?
    Då menare jag inte dom där 5.6 displayerna som dom säljer till boxarna.. utan jag vill ha en 2x24 teckens lcd.. för visning av media som jag spelar upp på den.. iaf musiken jag spelar....

    Mvh //Dashcom</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Vad för 5.6 displayer säljer de till xboxen? Jag är väldigt nyfiken...

    Sedan det lilla jag vet, om detta...
    Visning av media, du menar vilket format eller? Det är kanske inte så svårt att fixa det, men det kräver att du kan lite El + enchipsprogrammering. Tag och leta efter en positiv 1:a (5v) på lödpunkterna under dvd spelaren. Har du hittat en som bara är en 1:a när musikcd är i, så är det bara att slänga ihopa kretsen. Då visar den musikcd eller data/dvd, att seperera data från dvd är nog svårt. Men det kanske kan gå genom någon lödpunkt på moderkortet, om man har tur.
    Jag själv har byggt en Knight Rider lampa, som ljuser när dvd släden är ute.
    Är du inte så insatt i el så rek att satsa på en lättare krets, ex sån jag har. Det enda jag behövde göra var att leta upp punkt "LPFOP" och sedan bygga kretsen enligt schemat och bara lägga till starten.

    *Edit* Eller finns det en färdig sån här krets att köpa och du tänker bygga om den? Eller ska du göra allt själv?

    <small>[ 19 March 2003, 10:52: Meddelandet redigerat av: Antigonos24 ]</small>

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    24

    Post

    Jag tror mer han syftade på o få fram låt-titel, play info mm. Exact så som man vill ha dom till pc´n

    Kan nog bli svårt då boxen inte har ngn "utport" lr vänta lite (snillet tänker) du har ju USB ;o)
    Nu börjar det bli invecklat men det GÅR om man kan progga uP välldigt bra. Dessutom så måste XBMP (eller vilket prg du nu vill köra den i) skrivas om för att stödja USB och för att skicka lämplig info till USB porten.

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    V-ås
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    nu börja det låta bra... men vart får man itag i på nån programerare då tro????

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    24

    Post

    Sorry men jag kan inte programera uP än. Läser Microprocessorteknik A nu i skolan och läser B-kursen nästa år. Då skall vi se vad som händer ;o)

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2003
    Från
    V-ås
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Post

    Är det nån här på forumet som kan programera då???

    är även berädd att ge en belöning till den som klara jobbet..

    <small>[ 21 March 2003, 03:17: Meddelandet redigerat av: Dashcom ]</small>

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    Har läst elektrodesign i 3 år nu och programmerat massor av chip.. men min lilla erfarenhet säger mig att det låter väldigt svårt, du måste både kunna mjukvaru programmering för XBMP + att du måste vara en jävel på hårdvara!

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Post

    och jag kan ju då hårdvaran.. skulle nog funka bra med USB idén nån kläckte! Men som sagt det är inget man gör över en natt räkna med mycket jobb! Men det går!

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2002
    Från
    Trollhättan
    Inlägg
    503
    Respekt
    24

    Post

    Hehe, exact. Men det skulle vara häftigt.

    Men som djalpha, och jag sa så krävs det att XBMP teamet implenterar USB stöd och den kod som krävs för att skicka informationen i lämplig form via usb´n till en uP som avkodar den och driver lcd´n.

    Jag tror nästan du måste börja i den änden och se om dom går med på det först. Annars är allt slit gjort i onödan.

    Det finns ju en kille som håller på och bygger en hd switch som kommer styras via xboxens usb portar.
    Ett bra tipp kanske vore att snacka med honom. Han har ju troligtvis lite kunskap om just xboxens usb port.

    Ursch, sitter o ser på "Den gröna milen" den är ju helläbbig ursch jag ryser.

    <small>[ 23 March 2003, 23:30: Meddelandet redigerat av: Hedis ]</small>

Liknande diskussioner

  1. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  2. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  3. Jag råkade uppdatera till xbox live och nu är min evo-x meny borta!
    By Hansi in forum Supportloggar från IRC/ICQ/MAIL
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 16:16
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24
  5. skicka tillbaka min xbox till M$
    By Slamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-15, 15:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •