Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Till er som Kan HJÄLP

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Skåne
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post Till er som Kan HJÄLP

    Har nu suttit o lus läst allt i detta forum om XBOX...
    Skall väg och handla ett så fort ja fått svar på mina frågor så snälla hjälp mig....

    1.Stämmer det att ja inte kan kopiera ett XBOX orginalspel som jag tex hyr eller lånar???

    2.Om man förmodan skulle kunna kopiera ett org. spel klara man sig i så fall på en vanlig cd brännare eller skall man behöva köpa en dvd brännare..

    Hoppas nån kunnig o vettig själ kan ge mig svar på dessa 2 små frågor.....Hade

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Allt förutsatt att du har en modifierad xbox...

    1: Du stoppar originalspelet i xboxens dvd-läsare, och kopierar antingen ner det direkt på hårddisken (minst ett spel får plats även på standardhårddisken) eller kopplar upp dig med FTP från en PC och tankar över filerna dit.

    2: Det beror på hur stort spelet är. Får det plats på en CD så går det att bränna på CD....de flesta spel är för stora.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Skåne
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Post

    Så om ja tar orginal spelet och sätter in den i xboxen så kan ja dra över filerna på xboxen hd och sen flytta över dem till min pc där ja kan skapa en iso fil av hela innehållet för att sen kunna bränna över de på typ en dvd-r skiva, har jag hajat det rätt??????????

    Sen finns där någåt slags chip som man bara kan lödda på lätt o enkelt o efter de bara börja köra backupperna eller måste man flasha ok sånt oxå eller finns det nått färdigt chip som typ till psx som bara löddas sen skall allt funka...

    Tacksam för alla exppert hjälp

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    124
    Respekt
    23

    Post

    Du kan inte få över spelet till PCns hårddisk utan att xboxen har nåt modchip. Själva FTP servern på xboxen (ingår i EvoX) startar ju inte utan modchip.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du behöver inte ta omvägen via xboxens hårddisk, du kan kopiera direkt mellan xboxens dvdläsare och pc:n. Men lägger du det på hårddisken behöver du inte bränna någon skiva, utan startar spelet från evolution-x dashboard (meny).

    Vi säljer t.ex. X-ecuter 1.1, mycket enkelt att löda in. Se hemsidan.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2002
    Från
    Malmö
    Inlägg
    275
    Respekt
    23

    Post

    Då har jag en fråga Hansi, varför kan jag inte se något på min D disk??? varken i boxplorer eller via FTP, helt tomt fast en skiva sitter i.
    Jag skulle packa upp CM3 men fick fel, så jag brände ut den på skiva istället och prova den vägen, men ikke sa nicke. Vad har du för lösning???
    I'm a XBOX Lover.

    ©NightRabbit® - ©eLiTe FoRcE®

    XBOX v1.0 - Orginal (XBOX-Live)
    XBOX v1.0 - X3 build 1959, 200GB HD, Case Modded.
    Screen : 103" (InFocus)
    + en massa andra bra prylar.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av -=NightRabbit=-:
    <strong>Då har jag en fråga Hansi, varför kan jag inte se något på min D disk??? varken i boxplorer eller via FTP, helt tomt fast en skiva sitter i.
    Jag skulle packa upp CM3 men fick fel, så jag brände ut den på skiva istället och prova den vägen, men ikke sa nicke. Vad har du för lösning???</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Prova att sätta i skivan när du är i evo-x menyn och vänta tills lampan slutat blinka. Sedan startar du boxplorer. Då bör du få upp innehållet på skivan. Annars vet jag inte, fungerar alltid för mig...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hjälp !! till alla som kan
    By ridgen in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-30, 10:17
  2. Vill ha svar...
    By Calle_A in forum Ris & Ros
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 16:23
  3. Liten teknisk hjälp som kan spara mig MÅNGA kronor.
    By Marrick in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-11-21, 00:45
  4. Hjälp! kan inte skriva till Xbox, kan bara läsa-FTP
    By Slamer in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 23:06
  5. till den som kan nätverk
    By joakimd in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-07-19, 16:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •