Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Hårddiskval?

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

Question Hårddiskval?

Maxtor Plus9-FDB 120GB 7200RPM UATA/133 9ms

Seagate Barracuda V 120GB 7200RPM
    UATA/100 9.5ms 25dB

Vilken av ovanstående hårddiskar skulle ni rekommendera att sätta in i Xboxen?
    Eller har ni kanske ett bättre och möjligtvis billigare förslag?

<small>[ 19 October 2002, 17:05: Meddelandet redigerat av: Poffen ]</small>

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

Kan ingen svara?
    Ni kan väl åtminstone skriva vilken hårddisk ni använder så att man vet vilka som fungerar...

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Respekt
    24

Smile

jag kör på en ibm 120g 7200rpm
    är på hela dagar har tre kompisar som
    kör på samma disk funkar 100%
    har ej märkt av att den skulle bli för varm

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Poffen:
    <strong>Kan ingen svara?
    Ni kan väl åtminstone skriva vilken hårddisk ni använder så att man vet vilka som fungerar...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Gör en LITEN ansträngning och titta lite i forumet. Det finns en sökfunktion också. Det finns redan minst 2-3 diskussioner om hårddiskar till XBOX där man skrivit vilka man använder!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Hansi:
    <strong> </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Poffen:
    <strong>Kan ingen svara?
    Ni kan väl åtminstone skriva vilken hårddisk ni använder så att man vet vilka som fungerar...</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Gör en LITEN ansträngning och titta lite i forumet. Det finns en sökfunktion också. Det finns redan minst 2-3 diskussioner om hårddiskar till XBOX där man skrivit vilka man använder!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har tittat i forumet ett tag och hittat de du förmodligen syftar på, men jag förstår inte vilka det är riktigt...
    De har ju bara skrivit exempelvis "maxtor 120gb 7200..." gäller detta för alla "maxtor 120gb" då eller?

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

När jag ändå skriver kan jag ju meddela att jag funderar på att köpa "en rekommenderad hårddisk" och sedan traska in till er på psxcare och vilja modifiera min Xbox på lämpligt sätt. Vet bara inte vilket alternativ som är bäst. Detta är viktigt för mig:

1. Större Hårddisk
    2. Ladda hem spel och ha på hårddisken
    3. Se DVD från alla regioner
    4. Kunna använda emulatorer
    5. Se DivX och film
    6. Spela importspel

Vilken modifiering stämmer in med detta?

Priset:
    Om jag kommer in med Xbox + hårddisk och hämtar det i affären när det är klart?

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

Förresten tror jag att många skulle uppskatta om det fanns någon FAQ eller dyligt när det gäller hårddiskar. Många (inkl. jag) kommer hit som "ganska nya" inom området och vet inte vad som gäller. Om alla hårddiskar fungerar, vilken lagringskapacatitet som är maximum och så vidare.
    Annars kommer det förmodligen dyka upp inlägg som mitt ibland, vilken tydligen var lite irriterande.
    Jag har läst dem inlägg som jag har hittat som är av samma karaktär och lärt mig lite av dem, men jag hade fortfarande frågor. Detta var givetvis bara ett råd från en av de sorters besökare ni har...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi vet inte själva vilka hårddiskar som är att rekommendera, alla vi sett i butiken har fungerat och ingen har haft några problem än så länge. Men ingen vet hur det kommer se ut om t.ex. 12 månader, kanske har alla "ACME 77GB" krashat då... :-)

2.000:- kostar det för modifiering + hd-montering.

Allt du vill göra kommer fungera, men du måste givetvis installera t.ex. mediaspelare och emulatorer själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

Då är allt under kontroll...
    Måste man säga till i förväg att man kommer in och lämnar boxen eller är det bara att komma?
    Vad ska man ha med sig förutom konsolen och hårddisken?

Förresten, är det värt att vänta tills ni får in det där nya chipet som man skruvar fast (jag har ingen brådska, så när det kommer spelar ingen roll). Jag har hört rykten om att Xbox Live skulle vara lite kinkiga mot chip...
    Jag menar alltså att man kanske kunde ta väck det chipet i så fall och spela över Xbox Live eller?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är bara att komma under ordinarie öppettid. Vi brukar inte montera chip, vi brukar flasha om biosen.

Om XBOX LIVE börjar hitta på fånigheter så räknar vi med att någon knåpar ihop lite patchar som tar hand om dess uppfostran...

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

Det spelar väl ingen roll om man har en US Xbox, ni klarar väl att att Flasha BIOS:et ändå va?

För det är nog flashning jag ska ha, eftersom jag lämnar in den till er.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Spelar ingen roll, men säg till ordentligt när du lämnar in den och se till att den som tar emot den sätter en röd prismärkningslapp över ingången för strömkabeln!!

Annars finns det risk att någon kopplar in 220V i den av bara farten.

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

Spelar det någon roll vilken affär man lämnar in den i?

Dessutom så har jag:
    Nintendo 64
    2 kontroller
    3 rumble pack
    2 memory card
    1 expansion pack

Spel:
    Ready 2 Rumble 2
    All-Star Baseball 2000
    Superstar Soccer 64
    Milo´s Astro Lanes
    Perfect Dark
    NBA Jam 99
    Donkey Kong 64
    James Bond: The world is not enought
    Mario 64
    Lylat War
    Nagano Winter Olympics 98

Och så har jag två playstation + ca 20 spel.

Går det att sälja in dessa till er?

Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Respekt
    23

Question

Hmm...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Skall du byta hårddisk bör du komma till söderbutiken.

Du får bara småpengar för N64 och PSX (ett par hundra för konsollen, någon hundralapp per spel) men ta gärna med så får du ett bud.

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner