Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Brännare eller hårddisk?

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22

    Question Brännare eller hårddisk?

    Hejsan allihopa!
    Jag funderar på att flasha om mitt bios och undrar vilket som är mest fördelaktigt...
    Att köpa en 120 gb hårddisk eller att köpa en dvd-brännare?
    Om flera polare ska flasha bioset, så skulle det väl vara en klar fördel med att ha en dvd-brännare, då alla kan få samtliga spel brända eller? Är det svårt att bränna av spelen?
    Går det at bränna av DVD-filmer man hyr?

    MVH Poffen

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2001
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    Ja är inte så haj på Xbox spelen ännu eftersom jag inte fått mitt chip ännu, men verkar som det är ganska simpelt att flytta över hela "skivan" till datorn o sen bara bränna.

    När det gäller filmer så är inte skyddet på filmerna speciellt svårt att komma förbi, men sen ska det grejas en hel del. Du ska använda ett progg för att få ut ljudspåren, ett för att få textningen, ett till för konvertering av texten, ett för att koda om själva "Filmen", och ett progg för att sätta ihop allt. Du måste oxå göra om alla menyer för hand. Du kan ta bilder o sånt från originalet, men du måste pussla ihop det själv. Att "omkoda" en film på 1 timma tar ca 2+ timmar på min 1800Mhzer, så det kommer gå åt en hel del tid.

    Köpa brännare eller HD? Lägg ABSOLUT pengar på brännaren, men kör för guds skull på DVD-R/W då. då kostar bara diskarna från 8kr

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Köpa brännare eller HD? Lägg ABSOLUT pengar på brännaren, men kör för guds skull på DVD-R/W då. då kostar bara diskarna från 8kr [/QB]</font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Undrar bara var du köper dina skivor, jag har bara hittat från 15:- i 100-pack och 8:- låter ju mer lockande =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2001
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    Hehe, 15 spänn är väl oxå shysst, om det är kvalite på skivorna. Beställde nyligen skivor som bränns i 2x för ca 15kr styck. Vet inte hur dom är ännu, men 2x certifiering bådar gott.

    <small>[ 22 October 2002, 16:26: Meddelandet redigerat av: stefanpson ]</small>

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23

    Cool

    hej läste att dvd+brännarna kommer att bli
    det som blir standard
    sony kommer med en som klarar både+och-
    ca 4500kr

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2001
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    HEhe visst. Men tänk dock på att DVD forum har redan godkänt DVD-R/W som standard men INTE DVD+RW. Tänk oxå på att en tom DVD-R kostar 8kr uppåt. DVD+R 80kr uppåt. 80kr för att skriva 1 jävla gång?! Shysst standard

    Men givetvis ska man försöka köpa en brännare som tar båda formaten. Men i dagens läge rular DVD-R överlägset. Och DVD+RW är endast att räkna med för stationära "DVD-Videos" i dagens läge, eftersom den kan skriva och läsa samtidigt.

    Kolla dock på Necs nya som kommer i november båda formaten för 3 laxar

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    Post

    Jag har beställt mig en NEC och ser fram emot leverans i mitten på november... Men jag är sugen på att stoppa i en större hårddisk i boxen ändå... Är jag konstig?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2001
    Inlägg
    27
    Respekt
    0

    Post

    Hehe, nejdå, jag har oxå tänkt den tanken Frågan är bara va man ska ha allt utrymme till på Boxen. Lika bra att stoppa den disken i datorn igentligen. Så kan man lägga över en jädrans massa spel från videohallen, o bränna dom sen när man har lust

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24

    Post

    </font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av stefanpson:
    <strong>HEhe visst. Men tänk dock på att DVD forum har redan godkänt DVD-R/W som standard men INTE DVD+RW. Tänk oxå på att en tom DVD-R kostar 8kr uppåt. DVD+R 80kr uppåt. 80kr för att skriva 1 jävla gång?! Shysst standard
    </strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har letat och fortfarande inte hittat någon stans som man kan köpa dvd-r för 8:-
    Var hittar jag dessa?, Tror inte att Hansi bryr sig om man länkar här angående dvd-r-skivor eftersom det inte konkurerar med dem...hoppas jag =)
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

Liknande diskussioner

  1. 4.1 Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-15, 18:25
  2. Hur laddar man xbox program från PC´ns hårddisk
    By brusa in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-01-21, 23:05
  3. BRännare och skivor
    By Kwirk in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-08-19, 09:45
  4. Bör man köpa en helt ny V5 messiah eller modda om sin gamla neo2 V3?
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-06-03, 19:27
  5. Brännare
    By e-beth in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-04-20, 13:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •