Hej, jag skall köpa en box denna vecka och funderar nu vilken version jag skall köpa (båda finns att få tag på)??
Hej, jag skall köpa en box denna vecka och funderar nu vilken version jag skall köpa (båda finns att få tag på)??
Skulle köpt den gamla.
Kan du motivera varför??
Det är lättare att modifiera de äldre boxarna, de har flera olika chip man kan använda. Den nya v1.1 (2.0)boxen har x-ecuter chipet och så jobbar de med biosen/kerneln till Matrix o OpenXbox chipen. Desutom så finns det en chans att man får en samsung med till de äldre xboxarna som klarar att läsa cd-r. Då alla andra boxar är utrustade me dvd-cdromar som bara klarar att läsa cd-rw o dvdskivor.
Ok tack för svaret. Jag fattade det som att Samsung driven bara satt i den nya versionen.
ok så om man har den nya x-box som jag då .. antar att det är det för den är gjort 2002-09-12, kan man inte patcha den eller vad ? fattar inte ..
Du kan använda X-ecuter 2.0, men det chippet har inte kommit än. Dess innehåll kan också läggas in på OpenBox-chippet, men det verkar bli för stort för Matrischippet.
Bookmarks