hur får man tag på en adaptersladd för att kunna byta min philpsdvdspelare i min xbox och sätta in en som jag har i min pc?
hur får man tag på en adaptersladd för att kunna byta min philpsdvdspelare i min xbox och sätta in en som jag har i min pc?
Det kommer "inte" att funka den enda DVD som kan läsa "ORGINAL XBOX" spel är den som sitter i. Det är inte bara att ta EN DVD fr PC & bara byta ut, har med mjukvaran i DVDn att göra, man får flasha, lödda om, osv osv mycket jobb att göra innan det KAN funka.
<small>[ 04 April 2003, 10:21: Meddelandet redigerat av: pege63 ]</small>
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Full DVD-replacement completed ?
>> People were trying to find a way to replace the Xbox DVDROM with a PC-DVD player. Problem is you can't play original xbox games amymore.
Tiros said he managed to transform a SAMSUNG 616T to fully work in the Xbox. It does need some modifcations before it works ofcourse (like flashing the rom of the drive , ...)
Tiros post on the xboxhacker.net forums:
[QUOTE]
616T - It Works!
Play Originals, Any Media, Full Eject Support, No Chip Required!
1) Flash 605 of course!
2) Reverse phase of tray motor.
3) Connect yellow wires to Trin, Trout, Eject, And Mute (CD Ready after flash) These points are labled on back of large PCB, near white ribbon cable entry point.
Your done!
-> taget från xbox-scene
- Zel
Xbox 1.0 Matrix X-ecuter2 bios Xbmplayer 2.1 xsnes xdgen 100 roms
120 Gb Barracuda V
Kolla i paketet innan du köper har den 3 hål i släden är det en Samsung. Ett U-format stort hål är Thomson.
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
i <a href="http://www.xboxhacker.net/forums/index.php?act=ST&f=7&t=10613" target="_blank">DENNA</a> tråd står det hur du byter ut din Xbox dvd mot en Samsung SD-616TEB.
Bookmarks